Formulier voor volwassendoop

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Hebben de vragen die gesteld worden bij een belijdenisdienst aan nieuwe leden dezelfde inhoud als het doopformulier voor volwassenen? Het komt voor dat sommige nieuwe leden niet als kind gedoopt zijn en na de belijdenisvragen vindt de doop plaats. Opmerkelijk is dan wel dat het doopformulier niet eens gelezen wordt. Ik heb nog nooit meegemaakt dat het formulier voor volwassendoop gelezen is, althans in een Geref. Bondsgemeente.

Antwoord

Zie voor het antwoord het artikel 'Verschil formulier van volwassendoop en openbare geloofsbelijdenis'. Het formulier voor openbare belijdenis biedt tevens de mogelijkheid tot het dopen van volwassenen.