Afwijking bij borst

drs. P. C. Hildering / Geen reacties

Vraag

Het begon met een eenmalige scherpe pijn die door de tepel van mijn borst trok. Daarna wat verharding aan de buitenkant van mijn rechterborst. Een soort van streng naar mijn tepel. De borst bleef en blijft wat gespierd aanvoelen aan de buitenkant. Daarna kreeg ik diep in mijn rechteroksel een glad bultje. Deze is nu ca 2 cm. groot en ligt heel diep, dus niet in de huid. Dit bultje geeft drukpijn bij liggen. De rechterarm laat aan de binnenkant boven wat rimpels in de huid zien en de arm trok wat bij het bewegen. Een beetje alsof de armspieren langer waren dan de huid. Dat is nu niet meer. Wel voel ik nu een beetje irritatiepijn in mijn spierbal van de rechterarm en hand. Doet dit denken aan Mastopatie of een borstontsteking? Ik geef geen borstvoeding meer, dat is al twaalf jaar geleden.

Antwoord

Wat u beschrijft aan klachten en afwijkingen laat maar één antwoord open: ik adviseer u dringend een afspraak te maken bij uw huisarts om deze afwijking te laten nakijken. Het is zeker geen verhaal passend bij mastopathie en evenmin bij een banale ontsteking.

Drs. P. C. Hildering

Lees meer artikelen over:

borst(en)