Gastgezin in Duitsland

J.M. Strijbis / Geen reacties

Vraag

Ik ben op zoek naar een gastgezin in Duitsland, liefst christelijk en waarbij ik twee weken kan meekijken op een (basis)school en eventueel wat activiteiten als onderwijsassistent kan doen. Wie kan me helpen?

Antwoord

Dit is een overzicht van twee scholen waarbij een student van ons heeft stage gelopen en zijn onderzoek heeft gedaan.

School 1:

Kardinal von Galen Grundschule Teilstandord Wiemeringhausen, Am Schwesternheim 3, 59939 Olsberg, Tel.02962/979040, Julia.Knipschild@web.de

School 2:

Franziskus Grundschule Bruchhausen, Am Istenberg 6,59939 Olsberg-Bruchhausen, Tel. 02962/4220, 132433@schule.nrw.de
http://www.olsberg.de/_familie/schulkinder/117100100000011065.php

Interessante sites:

Hierbij een vereniging van christelijke scholen in Duitsland. Misschien wel goed om met hen contact te zoeken.

vebs-online.com

Vriendelijke groeten,
J. Strijbis

Lees meer artikelen over:

buitenlandgastgezin