Bikini

Ds. H.H. Klomp | Geen reacties | 24-07-2015| 12:01

Vraag

Waarom mag je als christelijk meisje geen bikini aan? Ik snap dat het een beetje uitdagend is, maar een jongen hoeft toch ook niet zijn buik te bedekken?


Antwoord

Beste vragenstelster, dank voor je vraag. Maar eerst een tegenvraag. Is het waar dat je als christenmeisje geen bikini aan mag? Jij lijkt er van uit te gaan. Dat is misschien in de opvoeding aangereikt. En ik wil daar respect voor hebben als mensen dat zo zien en propageren. Maar zelf denk ik dat dat geen must is voor christenen. Wel moet de badkleding decent zijn. Dat geldt voor mannen en voor vrouwen. De schaamdelen dienen bedekt te zijn, ook als we gaan zwemmen.

Ik heb niet zoveel verstand van mode. Maar ook de zwemmode moet/mag m.i.  niet seksistisch zijn. Je dient bij het zwemmen of op het strand  ook netjes gekleed te zijn in badkleding. Zeker als christen. Ik meen echter dat er geen bijbels verbod is voor het dragen van een bikini door een vrouw. Mits de intiemere lichaamsdelen netjes bedekt zijn. Dat vraagt bij het dragen van een bikini waarschijnlijk  wel meer aandacht dan wanneer je een ‘gewoon’ damesbadpak aan hebt. Dus zonder erotisch uitdagende snit om te provoceren in de verschillende onderdelen van een bikini. Het geldt opnieuw voor de vrouwen-  èn  de mannenmodelijn van de badkleding. Echt een vraag voor de zomermaanden.

Ik hoop dat je met het antwoord wat kunt.

Groet en fijne tijd,
Ds. H. H. Klomp 

Lees meer artikelen over:

zwemkleding

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Ds. H.H. Klomp

  • Geboortedatum:
    05-04-1949
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Actief
143 artikelen
Ds. H.H. Klomp

Bijzonderheden:

Met emeritaat sinds januari 2017.

Bekijk ook:

 


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Piekeren over verkering

Ik heb drie maanden verkering. Er is heel veel goeds in onze relatie. Ik ben niet verliefd (denk ik/geweest), maar ik waardeer mijn vriend wel erg. Vaak tob ik erg. Ik ben dan bijvoorbeeld heel bang o...
1 reactie
24-07-2009

De erve van het verbond

Als je gedoopt bent, ben je op “de erve van het verbond.” Moet ik bij het woord “erve” denken aan een erf bij een boerderij of aan een erfenis? Ik heb dat beiden wel eens gehoord.
Geen reacties
24-07-2018

Site van Reformatorisch Dagblad op zondag

De site van het Reformatorisch Dagblad is op zondag niet bereikbaar. Welke gedachte zit hier achter? Moet ik dan de papieren krant ook niet lezen op zondag? Overigens is het gedeelte met de kerktijden...
21 reacties
24-07-2010
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag