Kleinkind in een pleeggezin

drs. N.J. Borst-den Breejen | 2 reacties | 17-09-2013| 09:53

Vraag

Ons kleinkind is ondergebracht in een pleeggezin. Onze kinderen zijn op dit moment niet in staat voor hun kind te zorgen. Dit geeft veel verdriet. Bij onze kinderen en bij ons. Wij mogen ons kleinkind één keer per maand een half uur zien in aanwezigheid van een van de (pleeg)ouders en de voogd. Graag zouden wij ons kleinkind af en toe een dag thuis willen hebben: spelen, vertroetelen en gewoon opa en oma voor het kind zijn. Hoe moeten wij dit aankaarten? Moeten wij dit überhaupt aankaarten? We begrijpen dat er vooral gekeken wordt naar wat het beste is voor het kind (dat willen wij ook) en dat zorgvuldigheid bovenaan staat, maar wij willen ook zo graag een goede relatie met ons kleinkind. Als er maar sporadisch contact is zijn wij bang dat het kind van ons vervreemd. Die gedachte schrikt ons af.


Antwoord

Het lijkt me dat u met zo'n vraag terecht kunt bij Jeugdzorg of de organisatie die de pleegzorg beheert. Ongetwijfeld zullen zij zeer regelmatig vragen van deze aard krijgen. Deze instanties kunnen precies vertellen wat en hoe de mogelijkheden zijn.
 
Met groet,
Nettie Borst-den Breejen

Lees meer artikelen over:

pleegzorg

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

drs. N.J. Borst-den Breejen

  • Geboortedatum:
    26-05-1967
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Sleen
  • Status:
    Inactief
17 artikelen

Bijzonderheden:

GZ-psycholoog


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
2 reacties
MvB
18-09-2013 / 09:56
Wat mooi dat jullie zo voor jullie kleinkind willen zorgen!! Ik hoop dat jullie medewerking krijgen van de pleegouders!

Veel sterkte!
wk156
19-09-2013 / 22:04
Een familielid van mij mocht haar kleinkinderen toen ze net uit huis geplaatst waren ook maar af en toe en onder begeleiding zien. Maar nu (een paar jaar verder) mag ze ze rustig zonder begeleiding meenemen voor een dagje uit.
Ik denk dat ze eerst willen kijken of het goed gaat.
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Problemen bij geloofsdoop

De geloofsdoop (als volwassene) lijkt het meest bijbels. Ik weet niet of ik hier wel voor wil kiezen, aangezien dat ik dan bang ben niet meer aan het Heilig Avondmaal te mogen (in PKN, GB). Klopt het ...
3 reacties
17-09-2012

Rol van de Heilige Geest

Aan ds. G. A. van den Brink. In een vraag die de titel gekregen heeft "Inlegkunde of geestelijke lessen", schrijft u: "Wat niet direct in de geopenbaarde wil van God wordt bepaald, laat de Heere over ...
1 reactie
17-09-2011

Geen parels voor de zwijnen

In Mattheus 7:6 staat dat we geen parels voor de zwijnen moeten werpen. Wat betekent dat? We moeten toch juist de parels van het christelijk geloof, zoals Gods liefde, het geluk van een waar geloof en...
Geen reacties
17-09-2018
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag