Erg schrikken

P.M.G.P. Bos | 1 reactie | 23-10-2012| 13:21

Vraag

Op de dag dat alle buurkinderen uit huis zijn gehaald, zo'n vijf jaar geleden, liep ik (19) naar buiten bij ons in de achtertuin. Toen ik het hek opendeed van de tuin stond daar om de hoek een man bij onze schuur. Deze zag dat ik schrok en zei toen "we zijn bezig met een onderzoek." Geschrokken liep ik toen weer naar binnen. Toen wij uit het voorraam keken viel het ons op dat er verschillende vreemde auto's in de straat stonden. In een zijstraat werden alle auto's gecontroleerd. Sindsdien als ik de tuin uitloop ben ik bang het hek open te doen en erg te schrikken! Alsof er weer iemand om de hoek zou staan. Ik lig er zeker niet wakker van, maar het geeft me wel een stukje angst. Is dit normaal of moet ik hier wat mee?


Antwoord

Beste mevrouw,
 
Kennelijk zijn de omstandigheden en de confrontatie met deze onverwachte persoon voor u heftig geweest. Ik weet natuurlijk niet of u een combinatie maakt met eerdere gebeurtenissen in uw leven. U zou dat eens met een hulpverlener kunnen bespreken. Mocht blijken dat het voor u een trauma is geworden, bestaat er een mogelijkheid om via een vrij nieuwe therapie, die EMDR heet, behandeld te worden via een psycholoog.
 
P. M. G. P. Bos

Lees meer artikelen over:

angstEMDR

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

P.M.G.P. Bos

  • Geboortedatum:
    06-05-1953
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Inactief
42 artikelen

Bijzonderheden:

(Hoofd) Maatschappelijk Werk bij st. Schuilplaats (1983-2018)


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
1 reactie
Johannes3vers16
23-10-2012 / 13:49
Beste vraagsteller, voordat je iets zou ondernemen wat in het antwoord wordt aangeraden zou ik je van harte onderstaande link/artikel willen laten lezen. Doe alles biddend....................
http://www.stichting-promise.nl/artikelen/bewustzijnsveranderende-technieken-en-methodes/emdr.htm
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

(N)iemand heeft ooit God gezien

Ik heb een vraag over het zien van God. In Johannes 1:18 staat: “Niemand heeft ooit God gezien.” In Exodus 33:20 zegt God tegen Mozes: U zal Mij niet kunnen zien want Mij zal geen mens zien en leven. ...
1 reactie
23-10-2017

Uitverkiezing en Jehovah's getuigen

Heeft het nut om aan de Jehovagetuigen uit te leggen wat verkiezing en verwerping inhoudt?
Geen reacties
23-10-2004

Aangifte na aanranding

Misschien een lastige vraag. Maar als iemand je langere tijd heeft gemanipuleerd en aangerand, is het dan bijbels om die persoon aan te klagen bij de Nederlandse rechtbank? Volgens de Bijbel moeten we...
Geen reacties
23-10-2014
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag