Bloedtransfusie

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

In Leviticus 17 staat vermeld "want de ziel van alle vlees dat is zijn bloed." Betekent dit dat wanneer iemand een bloedtransfusie heeft ondergaan deze persoon plotseling een andere ziel heeft? Of mogen er geen bloedtransfusies uitgevoerd worden (zoals bij de Jehova's Getuigen) en mag er ook geen bloed gedoneerd worden?

Antwoord

1 reactie
Daniel
Ziel, geest en lichaam zijn drie verschillende zaken! Dat er in de Schrift drie verschillende woorden voor gebruikt worden, wil al aangeven dat het om drie verschillende zaken gaat. De meeste mensen weten echter niet wat ze zijn!

De meeste mensen weten nog wel wat hun lichaam is. Maar weten wij waar onze ziel is? Of we weten waar onze geest is?

Bloedtransfusie is niet verboden in de bijbel, iemand kan gered worden door middel van bloedtransfusie, als je het niet toestaat kan het zomaar moord zijn.