Stijve hand

drs. P. C. Hildering | Geen reacties | 18-10-2011| 12:42

Vraag

Al een aantal dagen heb ik  (meid 22) een stijve hand. Ik heb ook last van gevoelige knokkels en soms een soort spierpijn in m'n linker bil. Ik zie soms ook wat wazig. Ik zit nu te typen, maar de letters zijn me niet helder. Wat kan dit zijn? Ik bruis nooit van energie, maar kan niet zeggen dat ik me nu nog vermoeider voel.


Antwoord

De verschijnselen die je noemt zijn zeer divers en kunnen met zeer  verschillende zaken te maken hebben. Zowel vanuit het zenuwstelsel als vanuit allerlei interne evenwichten (orgaanfuncties). De verschijnselen kunnen ook passen onder de noemer overbelasting en zelfs hyperventilatie. Die laatste termen zijn overigens pas echt in te zetten wanneer andere oorzaken zijn uitgesloten. Kortom, om een duidelijk antwoord te kunnen geven zou ik je het liefst even spreken en zien. Mijn advies is derhalve dat je het best contact kunt opnemen met je huisarts.

Drs. P. C. Hildering

Lees meer artikelen over:

handenpijn

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

drs. P. C. Hildering

  • Geboortedatum:
    24-04-1953
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
158 artikelen
drs. P. C. Hildering

Bijzonderheden:

Dokter Hildering is op 15 januari 2021 overleden.


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Verbondsvolk Israël en christelijke gemeente

Een vraag over het verbondsvolk Israël aan iemand uit de Gereformeerde Gemeenten. Is dat allereerst een beeld van de christelijke gemeente (gedoopte kinderen/besneden kinderen) of van de ware kerk, zo...
Geen reacties
18-10-2022

Infralapsarisme en supralapsarisme: de volgorde binnen Gods besluiten

Ik heb gelezen over de bovenval en onderval drijvers. Supra en infra. Hoe moet ik hier tegenaan kijken? Bij het lezen kwamen gelijk drie gedachten boven 1. Dit is toch onbelangrijk ter zaligheid?  ...
Geen reacties
18-10-2007

Groot geheim

Ik ben seculier opgegroeid en een paar jaar geleden tot geloof gekomen. Dit is pas gebeurd tijdens mijn huwelijk. Toen ik in verwachting raakte van ons eerste kind zijn mijn man en ik voor de wet getr...
3 reacties
18-10-2017
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag