Mijn relatie is voorbij

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik zit met een probleem. Mijn relatie is voorbij. Mijn vriendin, waar ik nog steeds heel veel hou, heeft het verbroken omdat ze geen toekomst meer voor ons zag. Ik word werkloos (maar vind wel werk) ik claim haar te veel en ik wil eerst de dingen zelf op een rijtje hebben voor ik het met anderen deel en dat neemt zij mij ook kwalijk. Ik ben ten einde raad. Wil haar niet kwijt. Wat moet ik doen?

Antwoord

Allereerst denk ik dat het goed is om gewoon rustig te blijven. Jij moet zelf weten of je de dingen eerst voor jezelf wil verwerken of het met iemand anders wil delen. Daar zit ook een verschil in tussen mannen en vrouwen. Vrouwen verwerken gevoelens vooral door er met anderen (meestal vrouwen) over te praten, mannen verwerken het eerst liever zelf.

Ik denk dat het goed is om voorlopig toch nog rustig met elkaar in gesprek te blijven om het zo helder te krijgen wat de eigenlijke reden is dat het is uitgegaan. Voor mijn gevoel is dat nog lang niet helder. Misschien is het ook goed om er samen eeens met een derde over te parten zodat al die verwarde gevoelens op een rijtje kunnen worden gezet en er op grond daarvan verstandige beslissingen kunnen worden genomen.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering uit