Geschiedenis van bezochte websites

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Aan een ICT'er. Hoe kun je naast het kijken in de geschiedenis van internet verder zien welke websites zijn bezocht? In de geschiedenis kun je namelijk websites per stuk verwijderen, dus dat is oncontroleerbaar.

Antwoord

Het is lastig om zo een antwoord hierop te geven. Dat hangt namelijk van meer factoren af. Welke browser wordt er bijvoorbeeld gebruikt? Uitgaande van Internet Explorer en Windows XP kan je het volgende eens proberen:

-ga in de verkenner naar Documents and Settings,
-ga naar de map met de desbetreffende user naam,
-zorg dat onder Extra, Mapopties , Weergave “Verborgen bestanden” weergeven worden
-ga naar Local Settings
-ga naar Temporary Internet Files
-ga naar Content IE
-klik één van de dáár staande mapjes open en bekijk de plaatjes/bestanden.

Met vriendelijke groet,
Christiaan Bos,
STH Automatisering BV

Lees meer artikelen over:

internet