Altijd zo moe

drs. N. Wolswinkel / 2 reacties

Vraag

Ik ben altijd zo moe. Ik weet niet hoe dit komt en hoe ik ervan af kan komen. Ik slik Risperdal en Sertraline, kan het hierdoor komen?

Antwoord

Risperdal en Sertraline kunnen wel moeheid veroorzaken. De vraag is of de moeheid er al niet eerder was. Daarnaast: moeheid is één van de meest ingewikkelde klachten voor een dokter die er bestaat. Het zal duidelijk zijn dat op basis van één zinnetje geen zinnig antwoord op je vraag valt te geven.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

medisch
2 reacties
kool
Heb je, je al laten prikken op pfeiffer?
Zo ja, ook als er toen niets uit kwam, zou ik het na een half jaar nog een keer laten doen.
Bij mij kwam er toen opeens wel pfeiffer uit.
Ook stres en (onbewuste ) spanningen kunnen je doodmoe maken.
Weet er alles van.

Sterkte
theoloog
Mocht je géén stres en/of (onbewuste) spanningen hebben dat zou het ook kunnen dat je een slaapapneu hebt. Dat zorgt ervoor dat je luchtpijp dicht raakt terwijl je slaapt.
Je lichaam heeft adem nodig en maakt je onbewust wakker, zodat je speieren aanspannen en je luchtpijp weer vrij komt.
Door dit terugkerend proces rust je lichaam niet uit.

Mogelijk snurk je ook?

Als je een partner hebt, zou je die eens moeten vragen om je adem te controleren terwijl je slaapt. Als je meer dan 5x per uur naar adem 'hapt' terwijl je slaapt heb je een vorm van slaapapneu en kun je even naar de huisarst om dit te bespreken.

Veel moeiheid komt o.a. door een slaapapneu, wat véél mensen -ten onrechte- over het hoofd zien. Bij deze een tip!