Resistent tegen mutaties Mexicaanse griep

drs. A. Meijer | Geen reacties | 07-12-2009| 15:00

Vraag

Ben je, nadat je het Mexicaanse griepvirus gehad hebt, ook meteen resistent tegen gemuteerde varianten?


Antwoord

Het hangt af van het aantal en soort mutaties die er optreden. Met andere woorden: het hangt ervan af hoe sterk het griepvirus van het oorspronkelijke virus afwijkt. Op korte termijn zal het virus niet heel sterk veranderen omdat de mutatiedruk (de noodzaak tot verandering) niet zo groot is. Dat komt omdat het een besmettelijk virus is en de mensen er makkelijk ziek van worden. Voorlopig zul je dus een goede weerstand hebben opgebouwd tegen een virusvariant van de soort die de Mexicaanse griep veroorzaakt.

Het is denk ik belangrijk dat er benadrukt wordt dat het om een milde griepvariant gaat. Concreet: in Nederland overlijden er veel meer mensen per week aan een auto-ongeluk dan aan de Mexicaanse griep. Er hoeft dus ook niet zoveel ophef over te zijn.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

Lees meer artikelen over:

medisch

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

drs. A. Meijer

  • Geboortedatum:
    14-12-1978
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Ouderkerk aan de Amstel
  • Status:
    Actief
292 artikelen
drs. A. Meijer

Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Strikt omgaan met coronamaatregelen

Een vraag over de coronamaatregelen. Wij hebben daar thuis best nog wel eens discussies over. Niet omdat we de maatregelen onzin vinden, want we proberen ze allebei (man en ik) te houden, maar we gaan...
Geen reacties
07-12-2020

(...) Ik ben er echt serieus mee bezig en kom steeds meer tot de ontdekking dat ik me in die kerk veel beter kan vinden! (...)

Ik ben dooplid bij de Ger. Gem. in Ned. Alleen ik ben niet altijd tevreden met hoe het gaat in onze kerk. We hebben bijna altijd leesdienst en de preken die worden gelezen zijn vaak oud en moeilijk te...
Geen reacties
07-12-2007

Bidden voor het eten

Op school vroeg een keer iemand waarom ik bid voor het eten. Eerlijk gezegd wist ik dat tot mijn schaamte niet zo goed. Wel probeerde ik er wat van te zeggen, maar wat houd het nu echt in? Je vraagt d...
3 reacties
07-12-2013
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag