66 bijbelboeken

Ds. H. Polinder | 1 reactie | 10-07-2009| 13:07

Vraag

Als 6 het getal van de duivel is, waarom heeft de Bijbel dan uitgerekend precies 66 boeken?!


Antwoord

Eerlijk gezegd heb ik daar nog nooit over nagedacht. We moeten denk ik ons realiseren dat het getal 6 vooral in een symbolisch boek als Openbaringen een bepaalde betekenis heeft en in verband met de duivel wordt gebracht. We moeten ook zes dagen arbeiden staat er in de wet van God. Maar daar heeft het getal 6 ook niets met de duivel te maken.

Daar los van moet je ervoor oppassen om getallen te gaan interpreteren in dat licht. Meer kan ik je niet als antwoord geven.
 
Met vriendelijke groet,
Ds. H. Polinder

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Ds. H. Polinder

  • Geboortedatum:
    07-07-1969
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Urk
  • Status:
    Inactief
33 artikelen

Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
1 reactie
waarnemer
14-07-2009 / 17:55
De Hebreeuwse canon telt 22 boeken, de Septuaginta 39 boeken.
De Griekse canon van het NT telt 27 boeken, zowel de oorspronkelijk Griekse als ook de Latijnse, alleen de volgorde van de bijbelboeken is anders.
Dus we komen op totaal 49 bijbelboeken.
Als we de oorspronkelijke Hebreeuwse canon aanhouden komen we niet tot 66 maar tot 49.
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Dagje weg naar Walibi

Wij als vriendengroep van een (reformatorische) middelbare school willen graag een dagje weg naar Walibi. Nu hebben de overige ouders daar geen problemen mee, maar mijn ouders zijn er totaal op tegen:...
Geen reacties
10-07-2020

Begrip voor euthanasie

Wat moet ik antwoorden als ouders van een zwaar gehandicapt kind tegen me zeggen: "Als er nog meer bij komt vinden we dat ze genoeg geleden heeft, dan stoppen we ermee" (euthanasie). Ik ben absoluut g...
Geen reacties
10-07-2012

(...) Als je stopt met Seroxat, hoe weet je dan of de depressie terugkomt of dat je tijdelijke onthoudingsverschijnselen hebt waar je ‘doorheen’ moet? (...)

Geachte heer Van Wolswinkel, ik heb twee vragen die u hopelijk kunt beantwoorden: 1. Als je stopt met Seroxat, hoe weet je dan of de depressie terugkomt of dat je tijdelijke onthoudingsverschijnselen ...
Geen reacties
10-07-2007
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag