Bidden om geloof is geloof

Ds. W. Pieters / 1 reactie

Vraag

Mag deze vraag naar ds. Pieters? Mag een mens eigenlijk wel bidden om geloof? Immers getuigt het bidden om vertrouwen in God niet juist van een grenzeloos gebrek aan vertrouwen?

Antwoord

Ja, je mag om geloof bidden, want -of je het herkent of niet- bidden om geloof IS al (zo las ik eens bij Theodorus van der Groe) geloof, al is er in jouw gemoed een ernstige strijd tussen het geloof waarmeer je ondanks alle ongeloof tot God vlucht én het ongeloof waar je maar al te goed van weet dat je het niet kunt overwinnen en dat het er maar al te duidelijk is.

Ds. W. Pieter

Lees meer artikelen over:

bidden
1 reactie
Joli
Denk eens na over de volgende zin:
Getuigt het bidden om vertrouwen in God niet juist van vertrouwen?

Je beseft dan dat je hiervoor bij Hem moet zijn, de Bron van alle goed!