Vrijmetselarijsymbool in kerkgebouw

Ds. C.G. Vreugdenhil / Geen reacties

Vraag

In het gebouw van de gereformeerde gemeenten van Middelburg-Zuid hangt sinds enkele jaren een soort "glas in lood"-schilderij. Sinds ik me ben gaan verdiepen in filosofische stromingen en postmodernisme ben ik erachter gekomen dat het "schilderij" verdacht veel op de vrijmetselarijsymbolen lijkt (driehoek met losse punt, met daarin een oog). Is dit uit onwetendheid of heeft de Ger. Gem. iets met vrijmetselarij te maken?

Antwoord

Ik kan heel kort zijn:

1. Ik ken het bedoelde glas in lood raam niet.
2. De Gereformeerde Gemeente heeft niets met vrijmetselarij te maken.
3. De beste weg is via de kerkenraad van Middelburg Zuid te achterhalen wie de kunstenaar is, wat de opdracht was en of de kerkenraad zelf enig vermoeden heeft van een verbinding met een organisatie, die door de kerk wordt veroordeeld.

Ds. C. G. Vreugdenhil

Lees meer artikelen over:

illuminati