Kan iemand mij meer vertellen over pijnbestrijding? Heb een doorverwijzing gekre...

drs. P. C. Hildering / Geen reacties

Vraag

Kan iemand mij meer vertellen over pijnbestrijding? Heb een doorverwijzing gekregen naar de pijnpoli. Wat kan ik daar verwachten? Heb inmiddels al veel pijnstillers geprobeerd, Lyrica, Zaldiar, enz.

Antwoord

Pijnbestrijding kan van alles betekenen van medicatie tot ingrepen. In principe bekijkt de pijnbestrijder de aard van de pijn en maakt dan een plan op basis van zijn/haar kennis en ervaring. In feite is pijnbestrijding primair te zien als het bezoeken van een specialist die meer kennis heeft van het behandelen van pijn dan een gemiddelde medicus.

Wanneer de specialist het idee heeft te weinig informatie te hebben, dan kan het ook betekenen dat er eerst onderzoek wordt gedaan (scan o.i.d.). Overigens gaat het bij pijnpoli's meest om injectie-technieken waarbij eerst een proef (blokkade) wordt gedaan.

Drs. P. C. Hildering

Tags in dit artikel:

medisch