Aantrekkingskracht missen

Alie Hoek - van Kooten | Geen reacties | 26-03-2008| 00:00

Vraag

Ik ben al wat ouder en heb sinds enige maanden een relatie. Ik voel mij wel veilig en vertrouwd bij de ander en we kunnen best goed praten samen, ook over het geloof. We hebben ook veel gemeen. Toch mis ik de aantrekkingskracht en de gevoelens en daar zit ik erg mee. Het knuffelen vind ik wel fijn, maar ik kan prima mijn grenzen bewaken en verlang ook niet naar meer. Zit het dan wel goed? Heeft u ook een advies hoe gevoelens meer kunnen komen?


Antwoord

Het kan zeker wel goed zitten. Bij de een komen de gevoelens sneller tot bloei dan bij de ander. En als je er op gaat zitten wachten dat het moet komen, dan komt het juist niet. Een advies om gevoelens meer te laten komen, is er niet. Probeer gewoon jezelf te zijn en geef de tijd ook een kans. Het is niet niks om een relatie aan te gaan. Dat gaat altijd gepaard met ups en downs, met gevoelens van blijdschap, onzekerheid, somberheid e.d. Dus ga gewoon zo rustig door en dan zie je vanzelf wel of je meer naar elkaar toegroeit of misschien ook niet. Stilstaan blijft het in ieder geval niet. Het wordt of meer of minder. Vaak is het zo dat naarmate je vertrouwder raakt met elkaar je ook lichamelijk steeds vertrouwder raakt met elkaar.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

libidoverkering

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Alie Hoek - van Kooten

  • Geboortedatum:
    27-08-1949
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Actief
998 artikelen
Alie Hoek - van Kooten

Bijzonderheden:

Auteur van o.a.

Bekijk ook:

 

 

 

 


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Onmogelijke situatie

Vrienden van mij bevinden zich in een moeilijke situatie. Is het mogelijk een goede vriendschap te onderhouden tussen een alleenstaande man en een vrouw, als de echtgenoot van die vrouw jaloers is en ...
Geen reacties
26-03-2013

IJstijd

Dag Refoweb, fijn dat jullie mijn vraag willen ontvangen en eventueel beantwoorden. Dit is mijn vraag: heeft de ijstijd echt bestaan en wanneer? Ik doe namelijk mijn spreekbeurt over Texel en op de we...
2 reacties
26-03-2013

TB Joshua

Wat vinden/denken jullie van TB Joshua. Ik denk dat het een man van God is en jullie?
Geen reacties
26-03-2018
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag