(...)Maar wanneer is het nu zonde? In de Bijbel gaat het niet over verkering. we...

drs. J. Hoekman / Geen reacties

Vraag

Ik heb verkering, het gaat goed. Mijn vriend streelde mij onder mijn trui over mijn hemd. Ik had dit niet door. Ik heb gezegd dat ik dit niet wil, maar over mijn shirt. Ik vraag mij dan veel af. Of dit mag en of dit geen zonde is? Ik voel wel dat ik zoveel mogelijk voor het huwelijk wil overlaten. Ook heb ik voor mijn eigen gevoel als norm: de kledinggrens. Maar is dan mijn hemd ook een grens? Ik zit hier erg mee. Ik vond het ook best moeilijk dat hij dat deed, omdat ik dacht dat hij op mijn shirt streelde. Dit schokte mijn vertrouwen, terwijl ik toch weet dat hij te vertrouwen is. Wilt u mij a.u.b. hierin verder helpen? Ik begrijp dat je steeds dichter naar elkaar toe kan groeien. Maar wanneer is het nu zonde? In de Bijbel gaat het niet over verkering. wel over het ontdekken van de schaamte (ik denk naaktheid) en het tot één vlees zijn (voor het huwelijk). Ik voel duidelijk dat ik dan zou zondigen en dat wil ik niet. Ik wil de Heere geen verdriet doen. Ik wil niet zondigen, maar wilt u mij a.u.b. verder helpen? Ik zit er erg mee.

Antwoord

Om deze vraag te kunnen beantwoorden heb ik meer informatie nodig, zoals: hoe lang hebben jullie verkering? Hoe oud is hij en hoe oud ben jij? Heb je al eerder verkering gehad of is dit je eerste vriend? Heeft hij al eerder een vriendin (vriendinnen) gehad? Heeft hij al een langere relatie gehad?

In afwachting van enkele antwoorden,
Ds. J. Hoekman

Lees meer artikelen over:

seksualiteit voor het huwelijk