Mijn ex- vriend heeft mij betast

J. Bayense | Geen reacties | 15-11-2003| 00:00

Vraag

Mijn voormalige vriend heeft mij erg betast en ik wil nu zo graag wraak nemen. In hoeverre mag je je hekel aan diegene laten merken?


Antwoord

Naar aanleiding van je vraag wil ik een paar opmerkingen maken: Je schrijft dat je vriend je erg heeft betast. Ik proef hier uit dat jij je hierdoor erg vernederd voelt. Je kunt je er vuil door voelen. Je schrijft niet hoe je gereageerd hebt op het moment dat het gebeurde. Heb je toen ook duidelijk laten merken en gezegd dat je dit niet wilde? Als dat niet zo is mag je ook boos zijn op jezelf. Laat altijd weten waar je grenzen liggen. Daar mag niemand overheen gaan.

Wraak lijkt me nooit goed. Wraak raakt niet alleen degene waar je boos op bent, maar beschadigt ook jezelf. Wraak verteert je van binnen. Boosheid is iets anders. Wanneer je boos bent op iemand, mag je dat ook laten blijken. Je emoties kunnen op die manier een uitweg vinden. Dat kan een stuk opluchting betekenen. Hierdoor kan ook de ruimte ontstaan om er later met elkaar over te spreken waarbij ook schuld en vergeving aan de orde kunnen komen.

Ik wens je veel sterkte toe bij de verwerking van deze pijnlijke ervaring.

J. Bayense

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

J. Bayense

  • Geboortedatum:
    30-07-1963
  • Kerkelijke gezindte:
    Hersteld Hervormd
  • Woon/standplaats:
    Apeldoorn
  • Status:
    Inactief
34 artikelen

Bijzonderheden:

Evangelist te Kerkrade


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Zondebesef conclusie of door Heilige Geest gewerkt

Aan ds. Van t spijker, n.a.v. uw antwoord van 26-10. Heel duidelijk en helpend en bemoedigend, het lijkt dan wel dichterbij te komen en bereikbaarder te zijn. Nog een vraag die een diepe worsteling is...
Geen reacties
15-11-2007

Christelijke popmuziek

Wij zijn jaren geleden overgegaan naar een op zich ‘degelijke’ kerk waar het onversneden evangelie klinkt, omdat we gered wilden worden, Jezus wilden vinden. En Hij heeft Zich aan ons geopenbaard, aan...
1 reactie
15-11-2024

Weinig voelen voor verloofde

Soms als ik mijn verloofde zie, voel ik niet zo veel voor hem. Dan denk ik weleens: het zit niet goed tussen ons, want ik voel niets. Dit vind ik zo lastig, want ik kan rationeel geen reden bedenken o...
6 reacties
15-11-2010
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag