Geen vlag op Koninginnedag

Constant Contrarie | 20 reacties | 10-04-2010 | 11:00

De kogel is door de kerk. De Hoge Raad is tot de conclusie gekomen dat de SGP vrouwen discrimineert, en dwingt de regering tot het nemen van maatregelen tegen de meest gezagsgetrouwe partij van Nederland. Toekomstige historici kunnen alvast noteren: Dit besluit vormde niet alleen het begin van de gedwongen opheffing van de oudste partij van Nederland, maar ook het officiële begin van de uitroeiing van het christendom aldaar.


Want nu nog is de kogel alleen maar figuurlijk door de kerk. Op termijn zal dit echter ook letterlijk het geval zijn. Wie mocht denken dat het beest uit de afgrond -dat zich bij uitstek manifesteert in partijen als D66 (moet dat niet D666 zijn?), GroenLinks, PvdA en VVD- nu halt houdt, vergist zich deerlijk. Na de politiek zal de kerk met haar leden aan de beurt zijn.
 
Ik zal mijn energie niet verspillen aan de rechters en alle anderen die hun bijdrage hebben geleverd om tot dit resultaat te komen. “Mij komt de wrake toe; Ik zal het vergelden, zegt de Heere.” En die wraak zullen de handlangers van het kwaad zeker ondergaan, als ze niet tot inkeer komen.
 
Nee, waar ik me nijdig over maak, is de gezapigheid waarmee refo-Nederland dit nieuws over zich heen laat komen. Binnenkort is het Koninginnedag en hijsen we de vlag weer. Opnieuw zwaaien we met de nationale driekleur - symbool van een land dat steeds meer totalitaire en antichristelijke trekken vertoont. En weer hangen we de joker uit voor de Oranjes, die lijdeloos toekijken hoe hun meest loyale onderdanen worden weggediscrimineerd.
 
Nee, voor mij geen Koninginnedag meer. En al helemaal geen vlag aan mijn gevel. Wat zou het mooi zijn als de hele Biblebelt de nationale driekleur eens een jaar in de kast zou laten liggen...

Constant Contrarie op 10-04-2010, 11:00
20 reacties
Alphonsus
10-04-2010 / 13:56
Het weghalen van het grootste gebouw begint met het lospeuteren van de eerste steen.
Catherine
10-04-2010 / 15:07
Schrok hier ook wel van ! Maar zou dat helpen ? Alhoewel, sgpers zijn van oudsher trouwe oranjeklanten, dus valt het op als dit niet meer op dergelijke wijze kenbaar wordt gemaakt. Hoe zou de koningin erover denken ? DAAR ben ik benieuwd naar. Ze zijn daar behoorlijk vrijzinnig.
Waar ik me enorm aan erger, is het "neerzetten" van de vrouwelijke sgp aanhang. Het zouden mutsen zijn, die braaf achter hun man aanlopen, zijn mening overnemen. Ik herken mij er totaal niet in ! En vele andere sgp vrouwen ook niet. Er zijn hoog opgeleide vrouwen bij, met een eigen, goede visie. Ik zag die eigenlijk wel aan komen, de vrouwen van nu zijn niet meer als toen, ten tijde van de oprichting. Ik zie bij de nwe generatie partijleiders, ook iets anders. Trouwens, de heer van der Vlies was ook niet echt iemand die niet verder keek dan zn neus lang was. Misschien dat hij, diep in zn hart, het helemaal niet zo erg zou vinden een vrouwelijke collega te hebben ?
Ik snap alleen die mevr Riet.... (ben even haar naam kwijt) die maar door en doorging met haar strijd. Sorry, je stemt SGP, je kent de regels en statuten, thats it ! Ik stem al jaren VAN HARTE sgp. Van mij MOETEN geen vrouwen in de 2e kamer, maar het MAG wel.
cornelis
10-04-2010 / 19:30
Ja,ook ik schrok er van.
Er heerst toch hier in ons Vaderland Goddienstvrijheid.
En hoe kan men dan dwingen om een pricipe over boord te zetten.
Nog even en men wordt daar waar de vrouw niet in het ambt mag,verplicht om daar een einde aan te maken.
Is dit Vriheid?
appelflap
10-04-2010 / 20:14
En nu? Welke vrouw wil er op een sgp-kieslijst? Vrouwen die achter het gedachtegoed van sgp staan zullen niet snel op de kieslijst willen dunkt me.
Dorah
10-04-2010 / 21:34
@ Cornelis
Ik kan me niet voorstellen dat de overheid zich zou gaan bemoeien met de vrouw in het ambt. Deze uitspraak heeft wat mij betreft meer te maken met de scheiding tussen kerk en staat. (ongeacht of je het daarmee eens bent of niet)
tiswat
10-04-2010 / 21:47
Het begin van het einde van de godsdienstvrijheid.
Ook in Nederland is het zover.
Vanwege je geloof in de gevangenis komen, is binnenkort ook hier niet ontdenkbaar.
Om de Heere te volgen ipv de staat, cq overheid, gaat je wat kosten.

En laten we bidden voor de overheid, elke dag opnieuw.
Catherine
12-04-2010 / 12:15
Kijken of ze dan ook gaan verplichten om de boerka af te leggen. Ik heb de neiging om te denken dat christenen harder aangepakt worden dan moslims, in de beleving en uitvoering van hun geloof. Zie ook het bericht van de legerdesheils gemeente, zij zouden te veel herrie maken.
vandijk
12-04-2010 / 12:56
Het gezeur over de kwestie is in ieder geval uit de lucht. En onze vrouwen hoeven niet zo nodig in de kamer, denk ik. Dat scheelt alweer veel negatieve publiciteit. Natuurlijk is het wel zorgelijk, want dit is stap een..
Er is gebed nodig om 'een stil en gerust leven' te leiden.
Unionist
12-04-2010 / 12:59
Wat een onzin. Vlaggen doen we voor de koningin. En die heeft hier helemaal niets mee te maken. (Alhoewel het wel een regerende vrouw is). De Bijbel zegt: Vreest God, eert de koning. En die koning (keizer in die tijd) was heel wat minder tolerant dan onze eigen Hoge Raad.

Voor een heldere kijk, luister dit fragment
http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws/nieuwsartikel/552401/SGP-onthutst-na-vrouwenuitspraak.htm
HILS1
12-04-2010 / 18:58
Inderdaad, natuurlijk vlaggen we! Als er één groep is die een positieve uitstraling blijft hebben, is het de onze wel. ''Vrolijk kruisdragen'' heet dat wel, áls je al mag spreken over ''kruisdragen'', in vergelijking met andere volken. En ja, het is verleidelijk om in de aanval te gaan, om die ander te ''wreken'', maar dat doet een christen toch niet? Wij zijn geen Palestijn of Israëli die twee keer zo hard terugslaat als hij wat overkomt door toedoen van zijn tegenpartij. Wel mogen, moeten we deze ''tegenkering'' wijzen op onze Richter, Leidsman, Herder en Verlosser. Dát is wat we mogen doen. En daarnaast: wees blij, hang de vlag uit (mét oranje wimpel), want wij weten beter! Tot slot ziet het er ook nog eens feestelijk uit, voor iedereen.
Omega
12-04-2010 / 19:08
Vreselijk deze rechterlijke uitspraak. Nog even en de brandstapels worden weer aangerukt...

Als zelfs SGP-leden onderling tot op het bot verdeeld zijn over het vrouwenlidmaatschap/passief kiesrecht, kun je van een rechter niet verwachten dat hij de visie van een klein groepje 'bezwaarden' in deze kring zal steunen. En wie wil weten wat echt kruisdragen is, moet maar even een belletje doen naar de christenen in Noord-Korea.
Omega
12-04-2010 / 23:19
De kleur groen als bijvoeglijk naamwoord bij draak zegt m.i. voldoende over de geestelijke en verstandelijke ontwikkeling van mijn geachte opponent. Al klapperend met zijn vleugels probeert dit prehistorisch ongedierte paniek te zaaien onder christenen ter rechterflank. Tel uw zegeningen draek. Een rechter die een eind maakt aan de heftige schermutselingen binnen het refobolwerk (een zekere ds. Beens heeft een bloedhekel aan dit woord, zoals u weet) dienen we te kronen, niet te kruisigen. Kerken en verenigingen vormen bij uitstek het vooralsnog ontastbare privaat recht. Dit kan pas veranderen bij wijziging van de Grondwet, met z.b. als gevolg dat ook het COC met enig passen en meten hersteld hervormde hetero's in het bestuur dient op te nemen.
nuchterik
14-04-2010 / 22:40
Ik vlag al jaren niet meer voor het koningshuis. Koningin Beatrix is de slechtste nog niet, maar Willem Alexander? En Maxima? Heb ik helemaal niks mee. Het verbaast me nogal dat zoveel Refo-meiden er zo idolaat over doen, want principieel lijkt het nergens naar.

Zelf val ik niet ondersteboven als vrouwen op de lijst verschijnen. Maar het is wel een duidelijke stap in de verkeerde richting dat het nu rechterlijk afgedwongen wordt. Denk ook aan die homo's in die Rk kerk. De boel verstoren mag blijkbaar zomaar. Echt, ik denk dat ons nog heel wat te wachten staat. Wat overblijft is een gevoel van vervreemding. Met een stad als Amsterdam had ik so wie so al niks meer, maar zo onderhand breidt dat gevoel zich uit naar Nederland. Het gros van de Nederlanders mot ons niet. Moet ik me daarmee verbonden voelen? Moet je eens bij de reacties op de opiniestukken bij NRC, Trouw, Volkskrant kijken. Vaak spat de haat eraf, tegen de "gristenen". Bij mij houdt het de laatste tijd helemaal op. Jammer dat het zo moet.
Cloudsadmirer
15-04-2010 / 08:43
Nuchterik:

Rom 8 vers 17
"En indien wij kinderen zijn, zo zijn wij ook erfgenamen, erfgenamen van God, en medeërfgenamen van Christus; zo wij anders met Hem lijden, opdat wij ook met Hem verheerlijkt worden."

We spreken echt (nog) niet over lijden. Graag een beetje NUCHTER.

En over dat verbonden voelen met Ned.:
"Gij geheel anders." We zijn nu eenmaal anders en dat moeten we ook zijn. In woord en daad.
Peter60
15-04-2010 / 15:11
@ Catherine

Je bedoelt mevrouw Grabijn, die jarenlang op de bressen heeft gestaan voor vrouwen binnen de SGP.
Catherine
16-04-2010 / 15:29
@Peter60: ja idd ! Ik kon er niet meer opkomen. Noem je dat op de bressen staan ? Ik begreep deze mevrouw niet zo goed. Ze wist heel goed alle ins en outs van de SGP, was erin opgegroeid, enz. Je geeft op deze manier voer aan de wereldlijke pers/journalisten, die hun gniffelende stukjes schrijven. De ketting is zo sterk als de zwakste schakel. Ik had heel graag persoonlijk met haar van gedachten willen wisselen.
@Rinske, deze kwestie is misschien een kleine vos, maar kleintjes worden groter ! Ze krijgen kindjes, voor je tweet is de wijngaard ermee bezet !
Omega
16-04-2010 / 18:42
Riet Grabijn-van Putten, is al sinds de jaren tachtig lid (!) van de SGP. Indertijd was Boender nog partijsecretaris. Na haar is nog een handjevol andere vrouwen lid geworden, totdat het officieel verboden werd na het aanpassen van de statuten. Riet Grabijn heeft toen met behulp van de rechter haar lidmaatschap kunnen behouden.

De ultra-rechterflank van de SGP heeft steeds misbruik gemaakt van bijbelteksten om vrouwen in de eigen partij buiten de politiek te houden. Ze krijgen nu een koekje van eigen deeg. En tja, oud deeg smaakt niet zo aangenaam. Bovendien wordt bijbelmisbruik altijd gestraft, vroeg of laat.

Bel Riet gerust. Ze is zeer benaderbaar en een geweldig leuk en lief mens.
Catherine
19-04-2010 / 15:16
@de gr dr: ??????
Ik kreeg vanmiddag via de mail een poster van dhr van der Vlies, als staphorster (of ander plaatsje) vrouw. Ik vond het heel geestig ! Het leek net een officiele poster. Goeie grap van dhr van der Vlies, of is dit gefotoshopt ?
makecapitalismhistory
22-04-2010 / 21:59
Wat een prachtige column!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ervan genoten heb.
Het is heel indrukwekkend om te lezen hoe u talloze argumenten kunt opnoemen bij bij zo'n randthema als dit, mijn complimenten!
Het is u zelfs gelukt God hierbij te slepen, waar ik lange tijd heb gedacht dat Hij met dit thema niets te maken had. Gelukkig weet ik nu dat ik fout zat, en dat dit thema over de diepste kern van het christelijk geloof gaat: wel of geen vrouwen in een politieke partij.
Antoinette
24-04-2010 / 22:22
Ik stem nooit SGP ik sta niet achter hun gedachtengoed maar... belachelijk dat vanuit de overheid dit zo wordt aangepakt!
Die mensen kiezen zelf voor die partij en die vrouwen zijn echt niet zielig over het algemeen... uitzonderingen daar gelaten. "Rotte appels" zitten overal tussen...
Van mij mag de SPG blijven met hun principes ook al stem ik CU!
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Lees ook deze columns

De pater en de koorknaapjes

Dat paters en koorknaapjes niet de meest gelukkige combinatie vormen is inmiddels wel duidelijk. Terwijl de heer Ratzinger uit R. voorlopig geen aanstalten maakt uit de kast te komen en nog in zijn on...
4 reacties
06-04-2010

Walgelijk links dierenleed

Wie denkt dat concentratiekampen tot het verleden behoren, is nog nooit in de Oostvaardersplassen geweest. Het volledig kaalgevreten natuurgebied bij Lelystad is sinds 1983 het domein van heckrunderen...
13 reacties
27-03-2010

Franca Treur niet

Ik ben dol op Franca. Rijp en groen duikelt op dit moment over de ontzeeuwste blonde deerne. Ter linkerzijde proberen de inmiddels muffe Siebelinkjes haar dood te knuffelen en haar mee te trekken in d...
5 reacties
22-03-2010
website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis
design website door design website by Mooimerk
hosting website door hosting website by STH Automatisering