Suitsupplyfoob

RefoMator | 6 reacties | 28-03-2018 | 13:43

Ophef in LGBTXTCSVPAUB-kringen: de orthodox-christelijke Stichting Civitas Christiana heeft het in z’n jaren 50 middeleeuwse hoofd gehaald om kritiek te hebben op de posters van pakkenboer Suitsupply. De plakkaten met 2 innige heren van de beroepsaandachttrekkers  zijn ongepast, meldt de tegenactie in flyervorm. Het Reførmatorisch Dågeblât dat deze folder heeft ingevouwen in haar dagelijkse dode boom is zich van geen kwaad bewust. Want: advertentiebeleid.

ADVERTORIAL

De zorgverzekeringen van Care4Life

De zorgverzekeringen van Care4Life stellen de beschermwaardigheid van het leven voorop. Benieuwd hoe?

Lees hier meer over onze principiële uitsluitingen.

De zorgverzekeringen van Care4Life

Nu kan ik me deels in dit briesje in een glas H2O vinden. Een protestpetitie is zooo 2017. Stemmen met de voeten is helemaal retro in 2018. Bevalt een product je niet, dan schaf je het niet meer aan. Provoceert een merk jou in een reclame, dan duw je je karretje in de grootgrutter snel voorbij de plek des onheils. Zo drink ik al 10 jaar geen Red Bull meer. Zit ik liever in de vrieskou dan energieaanbieder NEM in de arm te nemen. Wil ik niet dood gevonden worden bij Yarden. Poets ik alleen de brommer met de kleren van Gsus. Ruik ik liever naar een mestvaalt dan me te odoreren met Axe.

Suitsupply stond al vanaf 2010 in dit illustere rijtje. En ik kan me zo voorstellen dat honderduizenden mannen die zondags strak in het pak naar het Godshuis wandelen deze store ook voorbij lopen. Suitsupplyfoob als wij zijn.

RefoMator op 28-03-2018, 13:43
6 reacties
Sammie2016
31-03-2018 / 07:30
Ik heb mij, eerlijk gezegd, ook gestoord aan de posters.
Maar dergelijke reacties zijn absoluut niet middeleeuws het is veel ouder,
DWe1
03-04-2018 / 09:59
De essentie van dit verhaal is ook grotendeels de reden voor de kritiek. Al jaren heeft Suitsupply reclames die seksueel getint zijn. Nu zijn het een keer twee mannen, en ineens is er kritiek op de "overseksualisering", terwijl deze mannen alleen maar zoenen, een stuk minder "losgeslagen" dan de andere reclames. Dat komt dan homofoob over, omdat er een hoop reclame zijn die een stuk seksueler zijn, waar geen kritiek op is.
mistermicha
08-04-2018 / 18:27
Suitsupply gaat, zoals ook een eerder reactie zei, al langer over de schreef. Op den duur moet je als christen echter ingrijpen.
DWe1
10-04-2018 / 08:34
Waarom dan precies bij deze foto? Hier is niet eens veel aan de hand, seksueel gezien. Als je "op den duur" ingrijpt, grijp dan in op een zeer ordinaire reclame, niet iets waar alleen een zoen is te zien. De keuze om hierop te reageren komt gewoon doordat het twee mannen zijn.
RSTHG21
11-04-2018 / 12:05
Als wat staat op deze poster kan, dan zou Sodom en Gemorra nog bestaan. De Bijbel is toch helder? Heel goed juist dat deze stichting de Bijbelse boodschap wil laten horen.
Bambixxx
18-04-2018 / 09:12
@rsthg21 Dat is niet waar, de steden wordt nergens in het ot homoseskualiteit verweten, wel ongastvrijheid en liegen en echtbreuk en dergelijke. Zie Jeremia 23:14, Amos 4:1-11 en Ezechiël 16:49-50.
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Lees ook deze columns

PopPassion

Het ligt in de bedoeling dat op 23 maart -als de Heere het toelaat- The Passion zal plaatsvinden in Nunspeet. Het is op kleine schaal wat in het groot staat te gebeuren in de Bijlmer een week later. H...
14 reacties
12-03-2018

Niet zo slim

Atheïsten zijn slimmer dan gelovigen. Het wetenschappelijk bewijs daarvoor is geleverd, kopte de Telegraaf maandag. Even voelde ik me erg dom. Niet zo zeer veroorzaakt door mijn religiositeit, maar vo...
5 reacties
31-01-2018

Redding geweigerd

Het volgende waargebeurde verhaal staat in een boekje van een Canadese evangelist: Waarom hij stierf...
2 reacties
23-01-2018
website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis
design website door design website by Mooimerk
hosting website door hosting website by STH Automatisering