Baby doden...
Refoweb | 15 reacties | 19-05-2017 | 08:07
Op een dag ging een bezorgde vrouw naar haar gynaecoloog en zei: ‘Dokter, ik heb een serieus probleem en heb wanhopig uw hulp nodig! Mijn baby is nog niet eens 1 jaar oud en nu ben ik alweer zwanger. Ik wil helemaal niet dat de kinderen zo snel na elkaar komen’. De dokter zei: ‘Ok, ik begrijp wat je bedoelt en wat wil je dat ik nu doe?’ Ze zei: ‘Ik wil mijn zwangerschap beëindigen en ik reken daarbij op uw hulp’.
De zorgverzekeringen van Care4Life
Waarom overstappen naar de Care4Life zorgverzekering? Lees hier over onze principiële uitsluitingen.
U bent al verzekerd vanaf € 149,10 per maand.
De dokter dacht hierover na en na enige stilte zei hij tegen de vrouw: ‘Ik denk dat ik een goede oplossing heb voor uw probleem, die bovendien ook nog minder gevaarlijk voor u is’. De vrouw glimlachte, nu ze dacht dat de arts haar verzoek accepteerde. Daarna ging de arts verder: ‘De oplossing dat u niet de zorg hoeft te dragen voor twee baby’s op hetzelfde moment, is degene die nu in je armen is te vermoorden. Op die manier heeft u nog een aantal weken rust voordat de andere is geboren. Want als het besluit is om er één te doden, dan maakt het niet uit welke dat is. Bovendien is er geen gevaar voor je eigen lichaam als je kiest voor de baby in je armen’.
De vrouw was zeer geschokt en zei: ‘Nee dokter! Dat is verschrikkelijk! Het is een misdaad om een kind te doden!’ ‘Ik ben het met je eens’, antwoordde de dokter. ‘Maar omdat ik dacht dat u er op voor was, dacht ik dat dit misschien de beste oplossing was’. De arts glimlachte, zich realiserend dat hij zijn punt had gemaakt. Hij overtuigde de moeder dat er geen verschil is in het doden van een kind dat al geboren is en één die nog in de baarmoeder is. De misdaad blijft hetzelfde!
(Met dank aan Marius van der Valk)
Goed dat hij zijn door God gegeven geweten gebruikt en zich niet laat gebruiken om een ongeboren kind te doden.
Dus ging ze weer naar de gynaecoloog en zei "dokter, u heeft me destijds overgehaald om niet te aborteren en nu kan ik de verzorging financieel niet opbrengen, helpt u nu ook?" "O, nee," zei de gynaecoloog, "uw kinderen zijn alleen belangrijk voordat ze geboren zijn. Daarna zoekt u het maar uit! Tot ziens."
Zelf werk ik in een ander ziekenhuis, ook op afdeling verloskunde. Geen enkele christelijke arts werkt hier. Zodra hier een afwijking wordt gezien krijgt men te horen dat de bedenktijd nu ingaat en de datum van de abortus wordt al gepland. Er wordt gezegd dat dit de beste "oplossing" is.
Zo werd er een x in de koffieruimte gezegd door een arts: zo belachelijk, ik had net een stel die een kind met Down Syndroom verwachten, ze willen het gewoon houden!
In zo'n land leven we nu! Wat een verantwoordelijkheid heb je als arts! Wat zou ik willen dat er veel meer christelijke gynaecologen en verloskundigen zijn! Ze laten iemand ook niet stikken als er moeilijkheden komen na de geboorte maar verwijzen mensen door naar Siriz, de vroegere VBOK waar vrouwen met hun kinderen geholpen worden!
Hier worden trouwens ook vrouwen geholpen die wel voor een abortus hebben gekozen maar hierna spijt hebben gekregen!
Bijbels gezien begint het leven al bij de conceptie, bij bevruchting van de eicel ontstaat er al een uniek mensje.
Medisch spreekt men over 'levensvatbaar', mensen bepalen dat dit is wanneer de vrucht 25/25 weken is.
Abortus is toegestaan tussen de 16-21 dagen overtijd.
Dit zijn menselijke zienswijzen. Maar voor een christen is dat niet maatgevend maar Gods wetten zijn dat wel.
De Almachtige God is de bron van het leven, Hij schiep (menselijk) leven en onderhoudt het ook. Heeft de mens het recht om leven te beëindigen. Er zijn genoeg aanwijzingen in de Bijbel dat dit alleen aan God voorbehouden is.
God zegt: (Ezechiël 18:4) ... Alle zielen (leven of persoon) behoren mij toe. Zowel de ziel van de vader als de ziel van de zoon behoort mij toe. De ziel die zondigt, die zal sterven.
Je kunt niet bij God aankomen "sorry het was een ongeluk, ik wil het kindje niet houden". Wel de daad maar niet de verantwoordelijkheden willen dragen, onacceptabel bij God.
Er zijn gevallen waarin een abortus een 'betere' keuze is. Jonge meisjes van 14 die zwanger zijn van hun eigen broer moeten zonder gevaar en zonder de les gelezen te worden in staat gesteld worden om de vrucht te aborteren. Moeders wiens leven in gevaar komt door een zwangerschap moeten de keuze kunnen maken om voor abortus te kunnen kiezen, hoe immoreel de behandelend arts dat ook vind.
Er zijn honderden redenen waarom een vrouw voor een abortus zou kiezen. Dat ik die laakbaar vind, of de behandelend arts, staat daar volledig buiten. Dat is een keuze van de zwangere vrouw, die moet daarmee in het reine komen en zich tegenover God verantwoorden.
@Katherina Christelijke artsen zijn niet tegen abortus als het leven van de moeder in gevaar is. Zwangerschap bij verkrachting is een aparte en lastige discussie. Het gaat hier om het doden (kapotknijpen met een tang) van een kind in de moederbuik om maatschappelijke redenen. Het comfort van de moeder krijgt voorrang boven het leven van een mens. Dat is een ziekelijk denkbeeld, gebaard door de huidige tijdgeest van egoïsme en hedonisme.
Wij maken op de afdeling ook veel mee. Er zijn zelfs mensen die bellen omdat ze ivm vakantie willen laten aborteren. Of mensen die niet zwanger kunnen raken, ivf hebben gehad, zelf gekozen voor 2 terugplaatsingen want dan is de kans groter denken ze. Vervolgens zwanger van 2 en er dan 1 willen weghalen want ik hoef geen tweeling. Gelukkig niet standaard maar t gebeurt wel. Dit wordt niet in het ziekenhuis gedaan, mensen worden dan doorverwezen naar een abortuskliniek.
De vrouwen die laten aborteren zijn vaak later weer zwanger en dan komt de volgende abortus. Vorige maand belde een mevrouw, wilde een abortus, wilde niet naar een kliniek want daar was de vorige x van alles mis gegaan. Dit wordt de 4e abortus. Uiteraard is dit in het ziekenhuis geweigerd, maar ik kan hier ook absoluut geen begrip voor opbrengen.
Dan heb je nog een andere categorie mensen, die kunnen niet meer zwanger worden, of heel moeilijk, na een abortus. En t gebeurt heel regelmatig dat de partner niet weet dat er voor hun relatie een abortus geweest is. Dan belt de patiënte op, zegt dat er tijdens het gesprek gezwegen moet worden over de abortus. Dat kunnen we nooit garanderen, als er ineens een andere arts bijspringt en even globaal de notities leest, kan dat over het hoofd gezien worden. Zeker in spoedsituaties.
Triest om zo'n geheim in je huwelijk mee te dragen. Ik ben zelf tegen abortus, behalve als het leven van de moeder in gevaar is. Maar als iemand mij zou bekennen dat ze vroeger een abortus heeft laten uitvoeren zal ik jaar een enorme knuffel geven en zeggen: wat zal jij een heftige tijd gehad hebben, en misschien nóg steeds!
Hoe je het ook wend of wil keren , opzettelijk leven dood maken is MOORD
Vreselijk die mensen die menen dat ze nog anderen ermee helpen om hun kindje of ouder te helpen doden , wat voor geweten hebben deze mensen in hun lijf ?
Ik heb zelf bij 4 doodgeboren kleinkinderen aan hun grafje gestaan met de ouders en hun kinderen vreselijk , zo´n klein mensje , waar alles erop en aan zat en dan al naar het graf brengen . En dan te bedenken dat er mensen rondlopen hier in Nederland die zo´n klein weerloos hummeltje , die nog niets verkeerds heeft gedaan al door notabene hun eigen ouders koelbloedig vermoord worden omdat het hen even niet uitkomt of omdat zij problemen voorzien en weet ik niet al wat men te berde brengt , maar waarom zijn ze dan toch zwanger geraakt vraag ik mij zo af , waarom wil je wel de lusten van het vrije sexuele leven en als daar dan wat van komt , dan maar gauw een moord doen , want ........ , Ach laat maar , de tranen springen mij al in de ogen , deze mensen zijn zo vreselijk egocentrisch dat zij niet eens meer door hebben dat alles en iedereen daar voor moet wijken , zelfs geheel onschuldige , weerloze hummeltjes worden koelbloedig door deze mensen de dood ingejaagd door hun eigen losbandig leven , want daar mag niemand wat van zeggen , maar ze hadden ook kunnen voorkomen dat zij zwanger raken en dan hoeft er geen moord gedaan te worden. Ook al weten de ouders dat er misschien een kindje op komst is met beperkingen , waarom wil men toch wel de lusten maar niet de lasten ?? O , denk niet dat ik daar luchtig over denk , ik weet persoonlijk hoe zwaar het is om een kind te hebben met beperkingen , maar geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om dan maar te zeggen dit wil ik niet , opruimen, vermoord het maar , vreselijk , terwijl ik dit hier schrijf lopen de rillingen mij over de rug , als ik zie hoeveel liefde dat juist deze persoon in ons gezin brengt , daar kunnen geen 10 gezonde kinderen tegenop .
De hierboven beschreven les van deze arts is bewonderingswaardig , een Salomons oordeel , maar is wel raak.
En zeer zeker worden moeder en kind nooit in de steek gelaten als zij besluiten de zwangerschap uit te dragen , er is hele goede hulp , die zowel moeder en kind helpen op alle gebied , dus wat mortlach hierboven aanhaald als een soort van slappe excuus gaat aan alle kanten mank en slaat totaal nergens op , een teken van onkunde en onwetenheid wat deze reageerder ten toon spreid hier.
ouder van een meervoudig gehandicapt kind
En ja, dat is de werkelijkheid na een abortus, zoals dushi-yiu schrijft. Men is niet alleen beroofd van een kind, maar ook van een rustig geweten. Jarenlang loopt men nog rond met een veroordelend geweten, wat leidt tot allerlei klachten. Maar dat is iets waar de pro-abortus lobby niet aan wil.
In de meeste van deze gevallen is het omdat "het niet goed uitkomt" in het leven van het jonge stel.
Leven is waardevol in de ogen van de Schepper van het leven.
Hoe denkt hij over het beëindigen van het prille leven?
Denk eens aan het voorval dat beschreven wordt in Exod 21:22-23 waarbij twee mannen vechten en (mogelijk) de baby in de buik van een moeder omkomt .....
er staat dan er moet "leven voor leven worden gegeven".
Dus Gods volmaakte maatstaf is nog steeds niet veranderd 'iemand die het leven van een ander neemt (ook een baby) zal moeten sterven.
@ Sammie2016 'een leven voor een leven geldt ook voor een ongeboren baby' dat kan ik niet uit het door u geciteerde Exodus 21:22-23 halen. Daar staat namelijk het volgende (Basisbijbel.nl)
"Stel dat twee mannen vechten en één van hen raakt een vrouw die in verwachting is. Als daardoor haar kind dood geboren wordt, maar zijzelf sterft niet, dan moet de dader een boete betalen aan haar man. Haar man mag bepalen hoeveel de dader moet betalen. Hij moet het bedrag betalen aan de rechters en zij geven het aan de man. 23 Maar als ze sterft of gewond raakt, moet de dader het volgende betalen: 24 zijn leven voor een leven, een oog voor een oog, een tand voor een tand, een hand voor een hand, 25 een voet voor een voet, een brandwond voor een brandwond, een wond voor een wond, een buil voor een buil. "
Als het kind dood geboren wordt betaalt de schuldige de vader van het kind, maar als ze (de zwangere vrouw) sterft of gewond raakt moet de dader een leven voor een leven betalen.
Excuus als ik mij vergis maar het schijnt mij dat in uw reactie een belangrijk stuk tekst ontbreekt. Mogelijk om de eigen mening ietwat te versterken..