Bijbel onder het matras

Refoweb / 1 reactie

05-05-2017, 08:08

Het was een koude, winderige dag op straat. Vele aanzoeken om een folder te nemen, werden afgewezen. Toen ik wat mistroostig begon te worden, werden de mensen gestuurd. De één na de ander, soms twee of drie tegelijk. Gesprekken kwamen op gang. Jonge mensen op zoek naar geluk, niet wetend waar dit te kunnen vinden. Wat is het heerlijk om aan hen het Evangelie uit te leggen. Te mogen zien hoe ze luisteren en onder de indruk raken als hen over Jezus wordt verteld. Als je mag merken dat er behoefte is om die vrede te vinden die alle verstand te boven gaat. Wat een blijdschap voor een evangelist als ze een Bijbel meenemen en beloven er in te gaan lezen.


Zo ook een jonge moslim, die vol met vragen bij ons kwam. Hij vroeg zich af hoe het kon dat uit het geloof in Allah zoveel haat kon ontstaan. Na een lang gesprek met deze jongen, raadde ik hem aan om een Bijbel mee te nemen en te gaan lezen. Hij wilde wel, maar durfde niet. Ik vroeg hem waarom hij zo twijfelde. Hij zei: ‘Meneer, als mijn ouders ontdekken dat ik in de Bijbel lees, dan word ik het huis uit gezet en word ik door mijn familie verstoten’. Wat moet je dan zeggen? Ik heb gezegd: de beslissing is aan jou. Misschien kun je de Bijbel onder het matras van je bed leggen. En voor je gaat lezen, vraag dan aan God of Hij Zichzelf aan jou wil bekend maken. Hij is God, niet Allah. Als je dat serieus neemt, zal Hij Zich aan jou bekend maken’. Toen nam deze jonge moslim een Bijbel mee en beloofde er in te gaan lezen. Ook deze jongeman leggen wij in de handen van onze Zaligmaker. Ondanks alles wat er op het spel stond, ging deze jongen lezen. En wij?

Met dank aan Marius van der Valk

Refoweb op 05-05-2017, 08:08
1 reactie
Sammie2016
15-05-2017 / 08:02
Mooi werk!

Vreemd mijn ervaring is juist bij moslims dat ze kennis moeten hebben van 3 boeken, de Koran, de Bijbel en de Thora (de heilige boeken van mono-theïstische religies).

De Bijbel is ook online in te zien.

Ja iedereen is aanvaardbaar bij de Almachtige God, iedereen die rechtvaardigheid beoefent.
De Bijbel zegt het zo: (Micha 6:8) ... "Hij heeft u verteld, o aardse mens, wat goed is. En wat vraagt Jahweh Uw God van u terug dan gerechtigheid te oefenen en goedheid lief te hebben en bescheiden te wandelen met uw God?"

fijne dag.

Lees ook deze columns

Vorige week kwam een Afrikaanse vrouw ons helpen met evangeliseren op straat. Ze had haar kleinzoon meegebracht van een jaar of twaalf. Deze oma vertelde ons over de geboorte van haar kleinzoon. Ze wa...
3 reacties
10-04-2017
De Tweede Kamer verkiezingen liggen weer achter ons. De uitslagen zijn inmiddels bekend. Hoewel de uitslag enerzijds zorgelijk is, mogen we dankbaar zijn dat degenen die christelijke politiek willen b...
42 reacties
28-03-2017
Een jongeman had enige jaren geleden in de kerk openbare geloofsbelijdenis afgelegd. Maar al spoedig stelde hij zijn ouders, de predikant en de gemeente teleur door volop in de zonde te gaan leven. In...
4 reacties
15-03-2017
website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis
design website door design website by Mooimerk
hosting website door hosting website by STH Automatisering