Zijn er boeken die de verschillen tussen allerlei kerkverbanden en het ontstaan ...

Ds. M.F. van Binnendijk / Geen reacties

Vraag

Zijn er boeken die de verschillen tussen allerlei kerkverbanden en het ontstaan beschrijven? Ik zou graag willen weten/onderzoeken hoe sinds de Afscheiding in 1834 het kerkelijk terrein zich verder heeft ontwikkeld tot op de dag van vandaag!

Antwoord

Wat gedateerd (voor 1 mei 2004), maar toch bekend en begrijpelijk:
Dr. C. N. Impeta: "Kaart van kerkelijk Nederland."

Ds. M. F. van Binnendijk