Op zoek naar goede christelijke relatie

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben evangelisch christen en bid God al heel lang om een nieuwe relatie. Hij weet hoe graag ik het wil en telkens als er iets begint te bloeien, loopt het op het geloof stuk. Ik wil namelijk geen sex voor het huwelijk en de meesten begrijpen dat niet. Ik doe dit echt omdat ik God wil gehoorzamen, waarom helpt Hij me dan niet bij het vinden van een goede christelijke relatie? Voor alle duidelijkheid, ik ga niet eens in op iemand die geen christen is, maar toch loopt het op bovenstaande stuk.

Antwoord

God heeft het in mensen gelegd dat ze gaan verlangen naar een (levenslange) relatie, dus op een gegeven moment kun je dat verlangen ook heel sterk bij jezelf ervaren. Daar is niets mis mee! Maar je vraag komt op zich ook wel weer een beetje dwingend over zo van: "Heere God doe er nu eens wat aan". God werkt, geeft altijd het antwoord op Zijn tijd.

Natuurlijk mag je vragen om een lieve partner, maar wij moeten er ook altijd achteraan kunnen zeggen: "U wil geschiede".

Ik weet niet hoe oud je bent, maar je zou anders misschien eens gebruik kunnen maken van een kennismakingsadvertentie of een (goed christelijk) huwelijksbureau. Je kunt dan duidelijk en helder aangeven naar wat voor iemand je zoekt en dat kan dan bij voorbaat al teleurstellingen voorkomen. Maar echt, het is gewoon niet makkelijk om een levenspartner te vinden.

Denk ook niet te snel dat alleen een huwelijk gelukkig kan maken, want je neemt jezelf met alle mooie en minder mooie eigenschappen mee. Als je je bijvoorbeeld nu vaak somber voelt, zal dat in het huwelijk ook zo zijn. Enzovoort.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

single