In het afgelopen half  jaar ben ik zo'n 15 kilo afgevallen. Nu heb ik al ee...

drs. J. de Jongh-van Hoof / Geen reacties

Vraag

In het afgelopen half  jaar ben ik zo'n 15 kilo afgevallen. Nu heb ik al een aantal weken een temperatuur van rond de 35 graden. Is het noodzakelijk naar de huisarts te gaan?

Antwoord

Beste vragensteller/vraagstelster,

Vijftien kilo afvallen in een half jaar is veel. Is dit gewenst afvallen of onbedoeld afvallen? Is het bedoeld afvallen, dan heb ik daar verder geen vragen bij tenzij je nu onder je normale gewicht komt (uiteraard rekening houdende met je lengte). Of is het onbedoeld want dan is dit vreemd en dien je contact op te nemen met je huisarts.

Ten aanzien van de gemeten temperatuur: is dit in de anus of op een andere plek gemeten? We gaan altijd uit van een temperatuur gemeten in de anus; deze is vaak hoger dan temperaturen gemeten in de mond, oksel of oren. Een temperatuur van 35 graden is overigens bij verder gezond voelen geen reden om naar de huisarts te gaan.

Groeten,
José de Jongh, arts

Lees meer artikelen over:

medisch