Is belijdenis doen wel zo noodzakelijk?

Ds. P. van der Kraan / Geen reacties

Vraag

Is belijdenis doen wel zo noodzakelijk? Het is toch iets wat door mensen is gemaakt? Het gaat er toch eigenlijk om dat God weet van onze zonden en dat we voor Hem onze zonden belijden. Is het zo noodzakelijk om dat voor de gemeente te doen?

Antwoord

Beste vragensteller,

In het verlengde en naast de serie catechisatieboeken Leren om  te Leven (w.v. ik mede-auteur en eindredacteur ben) verschijnt DV volgend jaar een boek voor voortgezette catechese en kerkelijke leer- of studiekringen. In dat boek, waarvan ongeveer driekwart is geschreven, komt ook een hoofdstuk voor over belijdenis doen dat als bijlage hierbij gaat (omdat er auteursrechten op staan, is het alleen voor jou bestemd en niet voor verdere verspreiding door jou). In dat hoofdstuk wordt op vrijwel al je vragen antwoord gegeven. Duidelijk is dat de vorm van belijdenis doen kan verschillen, maar dat de zaak vanaf bijbelse tijden en vanaf het begin van de christelijke kerk aanwezig is geweest. Ik hoop dat je de moeite wilt nemen om het hele hoofdstuk te lezen.

De bijlage is bij de redactie van Refoweb op te vragen: vragen@refoweb.nl

Een vriendelijke groet,
ds P. van der Kraan

Lees meer artikelen over:

belijdenis