Verzakking baarmoeder

drs. J. de Jongh-van Hoof / 1 reactie

Vraag

Mijn baarmoedermond hangt laag, vooral als ik sta of buk. Als ik lig, ligt hij nog wel laag maar niet zo erg. Wat kan ik hieraan doen en is dit ook al een verzakking? En kan dit erger worden?

Antwoord

Dit klinkt inderdaad als een verzakking – er zijn verschillende soorten verzakkingen. Zie ook thuisarts.nl en zoek op trefwoord “verzakking”. Soms hebben vrouwen ook klachten van urineverlies erbij.

Behandelopties: bekkenbodemfysiotherapie, een ring (pessarium) -sommige huisartsen meten deze zelf aan- en als laatste zijn er operatieve opties.

Met vriendelijke groet,
José de Jongh-van Hoof

Lees meer artikelen over:

baarmoeder
1 reactie
kip
maak n afspraak bij t radbout in nijmegen.