Na drie dagen opgestaan

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Waarom is Jezus na drie dagen opgestaan en niet bijvoorbeeld na twee of vier dagen?

Antwoord

Jezus heeft dit aantal dagen Zelf bepaald en Hij houdt Zich aan Zijn Woord. Bovendien wordt dit ook het getal der Goddelijkheid of der volheid genoemd (Drieëenheid, doopformule, apostolische zegen, enz.) Zie ook onderstaande artikelen:

www.refoweb.nl/vragenrubriek/16722/drie-dagen-en-drie-nachten-in-het-graf

www.refoweb.nl/vragenrubriek/24199/drie-dagen-en-drie-nachten-in-het-graf (Deel 2)