Ovulatieklachten

drs. J. de Jongh-van Hoof / 1 reactie

Vraag

Kan het zo zijn dat je rond de ovulatie grieperig bent of een zwakke weerstand hebt? Dit valt mij op.

Antwoord

Dit is mij niet bekend. Wel kunnen bijeen ovulatie wat klachten optreden: er zijn vrouwen die de eisprong voelen: wat pijn in de buik. Verder ander (meer, dunner en transparanter) vaginale afscheiding. Na de ovulatie kunnen ook een gevoelige baarmoedermond,  gevoelige tepels, pijnlijke borsten en/of gezwollen borsten, puistjes, rugpijn, opgezette buik of opgeblazen gevoel opreden wat dan verdwijnt met de volgende menstruatie.

Jose de Jongh

Lees meer artikelen over:

menstruatie
1 reactie
alerta
Herken je klachten. Ben dan vaak verkouden en hangerig, soms ook verhoging. Na mijn eisprong minder klachten, bij start menstruatie klachten helemaal weg.