Bijwerkingen Haloperidol

drs. J. de Jongh-van Hoof / Geen reacties

Vraag

Ik neem al tijdje geen haloperidol 5 mg in, terwijl mijn arts denkt dat ik dat nog wel inneem. Het geeft veel bijwerkingen, vandaar dat ik mee ben gestopt. Nou heb ik er gisteren eentje ingenomen en heb als bijwerking samentrekking van spieren in mijn gezicht gekregen, met name mijn mond. Ik ben er ook gelijk mee gestopt. Wat kan ik er aan doen? En hoelang duurt het dat het voorbij is? Ik maak me best zorgen.

Antwoord

Sorry voor mijn late reactie:  dit kan zeker een bijwerking zijn; ik verwacht ook dat het ondertussen over is. Ik adviseer je verder je huisarts in te lichten over de bijwerkingen. Mogelijk past een ander middel beter bij je.

José de Jongh-van Hoof

Lees meer artikelen over:

bijwerkingenmedicijn