Wet Oudtestamentisch

Redactie Refoweb / 3 reacties

Vraag

De Wet zoals die in het Oude Testament, Exodus 20 staat, heeft die nog wel een functie in het Nieuwe Testament? Soms wordt beweerd dat de Wet Oudtestamentisch is.

Antwoord

3 reacties
MUS
Alles wat in de Bijbel staat heeft een functie: Heel de Schrift is door God ingegeven en is nuttig om daarmee te onderwijzen, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de rechtvaardigheid (2 Timotheüs 3:16) , maar de OTische wetten hebben wel een andere invulling gekregen, denk alleen maar aan het sabbatsgebod.
Johannes3vers16
@MUS, ben benieuwd waar je dat kan vinden over het 4e gebod!
MUS
@Joh3:16 Ik constateer alleen een feit, doe verder geen uitspraken over sabbat-zondag, daar is al genoeg over gepubliceerd.
Maar ik snap het wel... je wilt natuurlijk geld verdienen bij de sabbatstichting ;-)