Wijkouderling

drs. J. Hoekman / Geen reacties

Vraag

Momenteel heb ik periodiek gesprekken met mijn wijkouderling over diverse onderwerpen. Vorig jaar heeft hij mij afgewezen toen ik een probleem had. Mijn vertrouwen in hem heb ik nog steeds niet terug. Sinds een paar maanden is hij mijn wijkouderling niet meer. Ik twijfel nu of ik met hem moet verder gaan omdat hij aan de ene kant heel veel van mij weet. Aan de andere kant denk ik: nu heb ik de kans om m'n nieuwe wijkouderling te benaderen, maar ik weet niet hoe hij is en of hij ook wel tijd heeft. Zo heeft hij een eigen zaak. Ik kan ook niet maken om de ouderling waar ik nu contact mee heb te zeggen dat ik hem niet vertrouwen kan. Soms komt hij erg laks bij me over of zit hij kauwgom te kauwen tijdens een serieus gesprek. Wat moet ik doen?

Antwoord

Daar moet je over spreken met je predikant! En van daaruit ga je met hem de vervolgstappen zetten, dus de gesprekken aan met de twee wijkouderlingen

Ds. J. Hoekman,
Van de Ark op Urk

Lees meer artikelen over:

ouderling