Snel last van blauwe plekken

drs. P. C. Hildering / 1 reactie

Vraag

Ik heb heel snel last van blauwe plekken, zonder dat ik weet hoe ik eraan kom. Het duurt dan twee weken voordat de blauwe plekken weg zijn. Ook bloeden wondjes aan m'n vingers erg lang. Is dit gevaarlijk?

Antwoord

Het snel krijgen van blauwe plekken en langer bloeden van wondjes kan bij veel ziektebeelden passen, maar is meestal een onschuldig iets dat feitelijk aangeboren is. Zijn er meer familieleden die er last van hebben, dan is dat wel heel duidelijk. Soms ligt de oorzaak in medicijnen, maar u geeft niet aan dat u medicatie gebruikt, dus dat zal voor u niet van toepassing zijn. In sommige situaties is de tragere stolling wel van belang, althans dat het bekend is, ingeval van operaties bijvoorbeeld. Het is aan te raden het dan altijd ook te melden.

Mocht u toch meer informatie willen over dit verschijnsel bij u, dan is een bezoek aan uw huisarts een optie. Een eenvoudig bloedonderzoek is aangewezen voor het vergaren van aanvullende informatie.

Drs. P. C. Hildering

Lees meer artikelen over:

blauwe plekmedisch
1 reactie
machiels
Zijn dit nu vragen voor een refoforum? Er zijn toch overal huisartsen als je de zaak niet vertrouwt?