Angstig voor heden en toekomst

Redactie Refoweb | 3 reacties | 21-10-2024| 10:41

Vraag

Ik ben 20 jaar en ik ben zo ontzettend bang! Bang voor de oorlogen die woeden. Ik ben ook zo bang dat de oorlog ook in Nederland gaat uitbreken. Elke zondag zit ik in de kerk en luister ik naar de preek, dan ben ik even weer opgeschrikt, want dan is de dominee zo scherp over dat we hier geen blijvende stad hebben. En ook als het gaat over de tekenen van het einde der tijden. Vaak in de avonden ben ik ook bang, maar overdag lijkt de schrik al snel weer verdwenen.

Ook de mensen om me heen leven maar door alsof er geen dood en eeuwigheid is. Ik ben een grote zondares en ik weet niet hoe ik bekeerd moet worden. De dood wenkt ieder uur, maar ik leef en leef maar door. Ik bid wel tot God, maar ik moet mijn zonden oprecht belijden een echt berouw over mijn zonden hebben. Maar ik kan het niet, God kan het wel. Ik zit in de knoop; zo bang om zonder God te leven. Maar leven als een christen… het lukt me niet. Ik dwaal af, de wereld houdt me in de greep.

Ik heb toekomstplannen waar ik naar uit kijk, maar wat als deze niet passen bij wat God voor mij heeft uitgedacht? Ik moet bekeerd worden. Ik verdien het niet. Ik vind het zo moeilijk. Een vraag voor iemand van de Gereformeerde Gemeenten...

Antwoord

3 reacties
Jedidjas
Lieve vragensteller,

Ik moest tijdens het lezen van je vraag denken aan 1 joh 4: 18
De volmaakte liefde van God (voor jou) drijft ALLE angst uit.
Vraag God of Hij jou de Waarheid wil laten zien over wie Hij werkelijk is. De Heilige Geest is nl de Geest vd Waarheid. En de Waarheid maakt je vrij.
Koop een basisbijbel naast je statenvertaling en ga ontdekken wat Hij wil zeggen tot je. Schrijf die dingen per dag op in een notitieboek .

Nader tot God en Hij zal tot U naderen zegt Jakobus

En Wie tot Mij komt zal ik geenszins uitwerpen

Wat een volmaakte liefde he....voor jou.
Gtn
Dat je niet weet hoe je bekeerd moet worden, dat geeft niet. Dat wordt namelijk niet voor je gedaan, dat moet je zelf doen. Je bekeren is een opdracht!

Als je dat niet hoort op zondag, dan preekt jouw predikant niet goed.

Alles is al betaald, het ís al volbracht. Geloof je dat?

Geloof je dat Jezus dat ook voor jou deed?

Dát zijn de vragen waar je mee aan de slag moet.

Geloof je in God? Dat doen de duivelen ook!
Geloof je God? Op Zijn Woord? Hij liegt niet hoor! Hij wil ook jou redden, en wacht op jou...
Samanthi
Geloof in de Heere Jezus en je bent gered, buig je knieën en vertel alles aan de Heere Hij weet het immers al? Stort je hart voor Hem uit en bekeer je tot Hem.
Je kunt op dit bericht reageren. Klik hier om in te loggen.