Moe en energieloos

drs. J. de Jongh-van Hoof | Geen reacties | 06-09-2024| 08:03

Vraag

Waarom zijn sommige mensen (vrouwen?) zo sterk en anderen niet? Ik heb een klein gezin, overdag alleen, geen werk, eet gezond, beweeg genoeg, ga altijd vroeg naar bed (ik word wel regelmatig wakker ‘s nachts, van jongs af aan) en toch ben ik vaak moe en energieloos. Mijn hoofd zit regelmatig vol waardoor ik me ook wat duizelig voel. Ik heb zelfs even geslapen vandaag! Dan gaat het volle hoofd weer wat over. Hoe kan dit nou? Bij mijn pubermeiden zie ik dezelfde kenmerken. Zit het in de genen?

ADVERTORIAL

Familiedagen 29, 30 en 31 oktober

Familiedagen is hét evenement voor jong en oud, vol activiteiten, workshops en entertainment. Geniet samen van een onvergetelijke dag vol plezier, inspiratie en gezelligheid!

Meer info...

Familiedagen 29, 30 en 31 oktober

Antwoord

Heel eerlijk, ik weet het niet. Mogelijk is er sprake van een piekerstoornis. Je hoofd is vol met 1001 dingen. Weet dan ook dat je hersenen grootverbruikers zijn van energie. Dan heb je mogelijk een verklaring.

Het is bekend dat een piekerstoornis wel vaker voorkomt in je familie wanneer je zelf een piekerstoornis hebt. Over piekerstoornis kan je lezen op thuisarts.nl.

Misschien helpt het om hierover van gedachten te wisselen met je huisarts.

José de Jongh-van Hoof

Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.