Worstelen met het veilig schuilen bij God uit psalm 91

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Ik merk dat ik al een poosje worstel met psalm 91. Ik heb een prachtig schilderij van psalm 91 van Christa Rosier opgehangen in mijn huis. Veilig bij God schuilen. Wat betekent veilig bij God schuilen? Als je de psalm leest dan lijkt het alsof niets je zal overkomen. Maar zo is het niet op aarde. Niet meer sinds Genesis 3 en dat zal iedereen ervaren. In alle moeite van mijn leven heb ik het geprobeerd zonder God, maar dat is niet de weg. Ik heb veel onveiligheid ervaren in mijn leven. Wat is dan veilig schuilen bij God?

Ik vind het daarin lastig als het antwoord gaat over de hemel. Ik zou me zo graag veilig willen voelen bij God hier op aarde mét de wetenschap dat het niet zo is dat me dan niets meer overkomt. Maar wat is veilig bij God dan wél?

Antwoord

1 reactie
Huisje_op_de_hei
Goede vraag! Ik vind hem zeker de moeite waard!
Je kunt op dit bericht reageren. Klik hier om in te loggen.