Onenigheid en Heilig Avondmaal

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Als de gemeente niet één is , kan er dan wel avondmaal gehouden worden?

ADVERTORIAL

Familiedagen 29, 30 en 31 oktober

Familiedagen is hét evenement voor jong en oud, vol activiteiten, workshops en entertainment. Geniet samen van een onvergetelijke dag vol plezier, inspiratie en gezelligheid!

Meer info...

Familiedagen 29, 30 en 31 oktober

Antwoord

Echte eenheid is er pas als allen de inwoning hebben van de Heilige Geest, in combinatie met eenheid van hart en ziel (Handelingen 4:32). In de praktijk is dat zelden het geval. Maar je bedoelt vermoedelijk dat er ruzies zijn in de gemeente.

Avondmaalgangers die in onenigheid leven met anderen in de gemeente kunnen in principe niet aangaan als de ruzie mede door hen is ontstaan en er dus aanwijsbaar sprake is van schuld Ze moeten zich eerst met hun broeders en zusters verzoenen. Lees daarover meer in deze artikelen: