Actie tegen abortuskliniek in Houten

Nieuwsredactie | 30 reacties | 12-08-2013| 17:12

HOUTEN - Vrijwilligers van de stichting Schreeuw om Leven voeren maandag actie tegen de komst van een abortuskliniek in Houten. Op plein Het Rond werden maandag 10.000 modellen van een ongeboren kind van tien weken (op ware grootte) neergelegd. 's Middags werd een petitie tegen de kliniek aangeboden aan de burgemeester van Houten. Schreeuw om Leven wil met de actie laten zien dat het bij abortus om een (ongeboren) kind van tien weken gaat en niet om een klomp cellen. | FOTO'S & VIDEO |

ADVERTORIAL

De zorgverzekeringen van Care4Life

De zorgverzekeringen van Care4Life stellen de beschermwaardigheid van het leven voorop. Benieuwd hoe?

Lees hier meer over onze principiële uitsluitingen.

De zorgverzekeringen van Care4Life

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© Foto's Vidiphoto

Nieuwsredactie op 12-08-2013, 17:12
30 reacties
spamadalic
13-08-2013 / 18:56
Schandelijk dat kleine kinderen die geïndoctrineerd worden en nog geen eigen mening hebben kunnen vormen misbruikt worden voor zo'n campagne
Sambalbij
13-08-2013 / 19:02
Ja, zo groot worden ze bij de gemiddelde abortus nooit. Hoewel, bij een abortus rond de 24 weken is al sprake van een flinke baby natuurlijk.
stevenliemberg
13-08-2013 / 19:33
"en niet om een klomp cellen" elk mens bestaat uit cellen, wist je dat.... dus effectief gezien zijn we allemaal een klomp cellen...
Omega
13-08-2013 / 20:00
@Sambalbij Touché ;-)
jsml
13-08-2013 / 22:27
@spamadalic, waarom leren we onze kinderen dat stelen fout is voordat ze daar een eigen mening over hebben kunnen vormen?? Of is dat ook schandelijk???

En bovendien, de ouders van de kinderen op deze foto's hebben zich misschien wél een eigen mening gevormd over abortus en zijn tot de conclusie gekomen dat abortus fout is. Daarom willen ze deze overtuiging overbrengen op hun kinderen. Schandelijk dat jij deze ouders hun mening en overtuiging 'ontneemt'!!
Johandevries1
13-08-2013 / 22:48
@jsml Hij "ontneemt" helemaal niets. De ouders hebben al reeds een mening gevormd. Dat kind nog niet. Dat je weet dat over dit onderwerp meer dan tegenstrijdige reacties bestaan. Dit vaak schokkend kan overkomen voor vrouwen die een abortus hebben ondergaan wordt gewoon genegeerd. Het argument dat "schreeuw om leven" op komt voor het ongeboren kind is dan wel niet terecht of onterecht. Je kind meenemen om bang-maak poppetjes te plaatsen... :-X

Wat betreft dat stelen fout is... Natuurlijk, maar mag hij/zij dat ook zelf ervaren? Of heb jij vroeger alles maar voor aanname aangenomen? Veel wel zo te lezen ;)

Wat een onwetende campagne, denk SOL nog steeds hier enig resultaat mee te boeken? We kunnen ook de hele mailbox van SOL vol pompen met harde gay porn! Om zo een punt te maken dat homo zijn helemaal niet erg is... maar of we er iets mee opschieten. pfff ignorance!
Bezoeker
13-08-2013 / 23:05
Ik begrijp de actie, maar zou daar geen kinderen voor inzetten. Verder zou ik er ook een paar kleurtjes in verwerken om het beeld wat realistischer te maken. Ik moet altijd denken aan de miljoenen mannelijke kuikens die door eveneens vaak gelovige mensen dagelijks in een schredder of op andere wijze vermoord worden en we kunnen nog wel wat ellendige voorbeelden noemen helaas. We zouden elke vorm van respectloos omgaan met leven af moeten wijzen en zelf het best mogelijke voorbeeld moeten geven, dan volgt de rest vanzelf wel (of helaas niet).
Bezoeker
13-08-2013 / 23:16
Voor alle duidelijkheid: Ik zou kinderen niet inzetten, omdat ik ze nog enige tijd zou willen beschermen voor dit soort dingen. Het is niet onvoorstelbaar dat kinderen hier nachtmerries door krijgen als ze zo'n plein vol dode mensen zien. Dat kunnen ouders een plek geven, zij verzinnen dat beeld bewust of hobbelen er zonder teveel nadenken achteraan, maar wat doe je met het onbedorven brein van zo'n lief kind. Gewoon maar iets om even over na te denken. Geen oordeel verder. Ik zou het mijn kinderen niet aandoen en ze nog even kind laten zijn.
spamadalic
14-08-2013 / 08:37
@jsml Johan heeft al adequaat gereageerd op het feit dat ik ouders niks ontneem,maar kinderen wil.beschermen tegen opgelegde meningen waar ze zelf nog.te jong voor zijn.om.een gefundeerde mening te hebben. Het voorbeeld van stelen is ook niet echt passend in mijn beleving,dat stelen slecht is en niet mag.is zo wijd geaccepteerd in de samenleving dat het in de wet geregeld is en er straffen voor zijn. Daar tegenover.is abortus wettelijk gezien legaal.of je dit nu leuk.vindt of niet maakt dit het wel een onderwerp waar je als mens zelf een mening moet gaan vormen en dit niet aan kinderen mag opdringen
jsml
14-08-2013 / 09:03
@johandevries, op die manier ontneem je die ouders welzeker hun mening/overtuiging, want ze mogen hem dan wel hebben maar je mag er vervolgens niets mee doen...?? Als jij daarvan overtuigd ben is dat ook maar een mening en zou je die dus ook voor jezelf moeten houden. Dat argument dat het schokkend over zou komen vind ik ook een beetje een struisvogel-argument. Even voor alle duidelijkheid: ik ben er ZEKER vóór om vrouwen die problemen krijgen na een abortus goed op te vangen en te helpen. Maar als je zo'n poppetje al schokkend vind benadrukt dat alleen maar hoe schokkend de realiteit daarvan is. Nog schokkender is dat die realiteit gewoon doorgaat terwijl men een poppetje al schokkend vind. Dan kun je natuurlijk als een struisvogel de kop in het zand steken om de realiteit maar niet onder ogen te hoeven komen maar dat doet NIETS af van het schokkende van al die abortussen. Natuurlijk, je kunt dan komen met een voorbeeld waar de moeder in levensgevaar is bijvoorbeeld, maar als dergelijke gevallen het overgrote gedeelte van het aantal abortussen betrof dan had SOL nu geen poppetjes op het plein gelegd. Nee het is de normaalste zaak van de wereld geworden. En dat in een maatschappij dat claimt zich in te zetten voor humaniteit. In een maatschappij die beweert op te komen voor de zwakkeren in de samenleving worden de aller-allerzwaksten nog voordat ze ook maar met een schreeuw of een lach hún mening kenbaar hebben kúnnen maken omgebracht in de moederschoot. En wat dat aannemen betreft, dat gebeurt tijdens de opvoeding met talloze zaken, bewust of onbewust. Dat je over sommige dingen later een andere mening krijgt wil niet direct zeggen dat de opvoeding verkeerd was. Bovendien, om op latere leeftijd echt een eigen mening te kúnnen vormen is het goed om de zaak van beide kanten te hebben gezien. Aangezien we tegenwoordig vanuit 'de maatsshappij' een nogal eenzijdig beeld voorgeschoteld krijgen waarin we er toch vooral maar zoveel mogelijk aan moeten wennen dat het normaal is, is het m.i. niet verkeerd van ouders om voor een beetje tegenwicht te zorgen. @spamadalic, als iets wettelijk legaal is wil dat nog niet zeggen dat je het er ook mee eens moet zijn. Ik begrijp niet waarom jij vind dat, wanneer je er echt van overtuigd bent dat (het gros van de) abortussen verkeerd zijn, je dat niet aan je eigen kinderen mag leren, en waarom je die mening zo aan aanderen probeert op te dringen. Het is tenslotte niet wettelijk vastgelegd of je dat wel of niet aan je kinderen mag leren.....;-)
henkie
14-08-2013 / 09:23
Als je het filmpje bekijkt, zie je dat oma vertelt dat haar kleinkind nog van niets weet en dat ze dat ook nog niet gaat vertellen voorlopig. Dit gaat dus echt niet voor nachtmerries zorgen. Bovendien zijn het 10.000 poppetjes die baby's uitbeelden (zie de duim in de mond) en geen geaborteerde wezens. Dat zouden er dan overigens ook ruim 30.000 moeten zijn (per jaar in Nederland).
nietvanbelang
14-08-2013 / 09:32
" Op plein Het Rond werden maandag 10.000 modellen van een ongeboren kind van tien weken (op ware grootte) neergelegd."

Wat een bijzonder complete embryo's worden er hier geportretteerd.
Wanneer ik op google images kijk zien ze er toch heel anders uit.

Waar haalt men het gore lef vandaan om te oordelen over vrouwen die een abortus hebben gepleegd en dan ook nog je kinderen "gezellig" meenemen naar dit leuke protest-uitje....walgelijk.
adriaan
14-08-2013 / 10:00
Organisaties als schreeuw om leven leggen naar mijn idee veel te veel nadruk op het geloof. Je hoeft niet gelovig te zijn om problemen te hebben met abortus. Met Bijbelse argumenten overtuig je de meeste mensen echt niet. met plastic foetussen en inzetten van kinderen, ook niet. Dit zijn juist redenen waarom veel mensen zullen doorlopen en ze afdoen als niet helemaal in orde, hoeven we niet naar te luisteren. Als schreeuw om leven werkelijk mensen wil overtuigen raad ik ze een andere tactiek aan. Het lijkt er nu vooral op dat ze het belangrijk vinden om de wereld te laten zien hoe gelovig ze wel niet zijn.
spamadalic
14-08-2013 / 10:54
Jsml@ jij bent het voorbeeld waarom ik zo reageer tegen dit soort zaken. Mensen die niet lezen wat er staat maar een eigen interpretaties geven van wat ze denken te lezen. Waar dring ik mensen mijn mening op? Mijn punt is juist dat beslissingen door eigen nadenken gevormd moeten worden , en leren impliceert dr aanwezigheid van een leraar,en een leraar probeert een leerling iets bij te brengen waarvan hij denkt dat het juist is.Ouders mogen best een kind vertellen over abortus maar daar geen waarde oordeel aan hangen. Dus als er iemand is die meningen opdringt lees je eigen stukjes nog eens.
jsml
14-08-2013 / 11:18
@spamadalic,
"Mensen die niet lezen wat er staat maar een eigen interpretaties geven van wat ze denken te lezen."
Ik heb werkelijk geen idee waar je dit op baseert. Misschien heb je mijn reactie niet goed gelezen of verkeerd begrepen. Dat lijkt er namelijk ook wel op als ik je vraag lees: "Waar dring ik mensen mijn mening op?" Jij VIND dat je bepaalde zaken niet aan je kinderen mag leren. Dat is jouw mening, waar een heleboel mensen het NIET mee eens zijn, en die jij op wil dringen aan anderen mensen. Natuurlijk LEREN we kinderen iets. Wat is het probleem met een 'leraar'? Mij is altijd geleerd om 's ochtends tanden te poetsen, bij de deur mijn schoenen uit te doen, niet met volle mond te praten, niet te stelen, niet te pesten, respect te hebben voor anderen, enz.. enz... So what's the problem???
En ik dring helemaal geen mening op, ik heb namelijk nog geen een keer gezegd dat iemand iets niet mag, ik zeg alleen waarom ik walg van abortussen. De om medische reden noodzakelijke gevallen daargelaten.. Ik hoop inderdaad wel dat mensen van mening veranderen, maar aan opdringen denk ik meer als ik kreten zie als 'gore lef' e.d...
spamadalic
14-08-2013 / 11:54
Schandelijk dat kleine kinderen die geïndoctrineerd worden en nog geen eigen mening hebben kunnen vormen misbruikt worden voor zo'n campagne

Schandelijk dat jij deze ouders hun mening en overtuiging 'ontneemt'!!

dit bedoel ik met dingen lezen die er niet staan

Als jij daarvan overtuigd ben is dat ook maar een mening en zou je die dus ook voor jezelf moeten houden

(jou recactie: ik heb namelijk nog geen een keer gezegd dat iemand iets niet mag)
als iemand zijn mening niet mag ventileren is toch echt wel zeggen dat iemand iets niet mag.

Het probleem van leren is dat er te vaak meningen aangeleerd worden die openstaan voor meerdere invalshoeken, en als je die opdringt zonder een kans op tegengeluid is dat het overbrengen van een doctrine
jsml
14-08-2013 / 12:31
@spamadalic, jammer dat je de link niet legt. Als ouders volgens jou hun mening niet mogen ventileren naar hun kinderen, waar haal jij dan de bevoegdheid vandaan om hier wel jouw mening te ventileren?? Ja kinderen zijn nog kinderen ja.... daarom juist, die willen we allemaal graag iets bijbrengen wat we waardevol vinden. De een verstaat hieronder dat een kind alles mag doen en laten wat hij/zij zelf denkt dat goed is, anderen proberen hun kinderen zaken bij te brengen waar ze zelf al een mening over hebben gevormd. Zodra de kinderen volwassen worden kunnen ze op eigen benen staan en zien of ze het nog met die mening eens zijn. Opvoeden van kinderen is in de eerste plaats een persoonlijke verantwoordelijkheid. Kinderen zijn geen eigendom van de staat of maatschappij ofzoiets.

Dus nogmaals, ik heb niet gezegd dat iemand iets niet mag. (Hiermee bedoel ik NIET te zeggen dat iedereenalles mag, echter dat is weer een andere discussie)

Wat een prachtige laatste alinea van je! Helemaal mee eens!
spamadalic
14-08-2013 / 12:41
Het verschil hier is dat ik mijn zienswijze ventileer op een platform waar het mogelijk is een tegengeluid te laten horen, en dat die kinderen gebruikt worden voor propaganda waar ze zelf geen gefundeerde mening over hebben gevormd
jsml
14-08-2013 / 14:11
....en daarvoor wordt de mening van ongeboren kinderen van tafel geveegd....
spamadalic
14-08-2013 / 14:36
Maar dat is een andere discussie die ik niet ga voeren, dat is er een waar iedereen zijn mening over heeft en hoeveel argumenten daar ook aangevoerd worden altijd onbeslist zal blijven
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Meer nieuws

Video Evolution vs. God

Evangelist Ray Comfort gaat in zijn nieuwe film 'Evolution vs. God’ op bezoek bij atheistische studenten en professoren en legt hen op zijn geheel eigen wijze het vuur aan de schenen. Basis voor dit a...
46 reacties
07-08-2013

FC Barca bij de Klaagmuur

Begin deze week was het ongewoon druk bij de Western Wall in Jeruzalem. De internationale media was massaal uitgerukt om de spelers van het beste team ter wereld van het afgelopen decennium aan het we...
Geen reacties
06-08-2013

Fotoreportage Duikenburgse Dagen 2013

ECHTELD - Bij restaurant De Oude Duikenburg in Echteld zijn dinsdag voor het 20e achtereenvolgende jaar de zogenoemde Duikenburgse Dagen begonnen. Drie dagen lang kunnen bezoekers uit de reformatorisc...
2 reacties
24-07-2013
website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis
design website door design website by Mooimerk
hosting website door hosting website by STH Automatisering