Update poplezing Jijdaar! met "Judas"

Nieuwsredactie | 14 reacties | 16-05-2011| 12:48

De bekende poplezing van de stichting Jijdaar! heeft een update gekregen. Een compilatie van de clip van de omstreden single "Judas" van het Amerikaanse popfenomeen Lady Gaga is aan de lezing toegevoegd en zal voor het eerst op zaterdag 21 mei in Urk vertoond worden. In de clip figureert Lady Gaga als Maria Magdalena die haar liefde bezingt voor Judas Iskariot, de verrader van Jezus Christus. "De duisternis heeft Judas deze daad" vergeven, aldus de popdiva.

ADVERTORIAL

De zorgverzekeringen van Care4Life

De zorgverzekeringen van Care4Life stellen de beschermwaardigheid van het leven voorop. Benieuwd hoe?

Lees hier meer over onze principiële uitsluitingen.

De zorgverzekeringen van Care4Life

Jezus en zijn twaalf discipelen worden voorgesteld als een bende feestende, zuipende, vrouwenverslindende motorrijders. Opmerkelijk is dat de extravagante en profane zangeres, die bewust alle bijbelse geboden aan haar laars lapt, populair is onder reformatorische jongeren. Zo vertelde een onderwijzeres op een reformatorische basisschool aan de stichting, dat alle leerlingen van groep acht songs van Lady Gaga op hun sociale netwerksite, mp3-speler of mobieltje hadden staan.

Door alle teksten te vertalen, ontmaskert de stichting Jijdaar! haarfijn het satanische gedachtengoed van Lady Gaga. Inmiddels hebben honderden christelijke jongeren de waarschuwingen uit de poplezing ter harte genomen en popmuziek met een onbijbelse boodschap de deur uit gedaan.

De lezing van zaterdag 21 mei wordt gehouden in sporthal de Waaiershoek in Urk, Waaiershoek 1 en begint om 19.30 uur.  Inloop vanaf 19.00 uur.

Nieuwsredactie op 16-05-2011, 12:48
14 reacties
Daniel
18-05-2011 / 11:30
We maken ons druk over popmuziek, de porno industrie en over je of je gedoopt mag worden als kind van een gescheiden ouder maken we ons niet zo druk.
Waar ik altijd over geleden heb is dat ik niet gedoopt mocht worden in de kerk van de gereformeerde bond in de NH kerk. Mijn ouders mochten niet trouwen in de kerk omdat mijn vader gescheiden was.
Mijn vader is jong overleden, ik was vier jaar, mijn moeder heeft ons kerkelijk opgevoed en het was een goede moeder. Ook zij is te jong overleden.
Ze ging iedere zondag twee keer naar de kerk, dat konden ze haar niet verbieden en ze gaf iedereen een tweede kans als iemand iets verkeerds gedaan had.
Velen in onze familie konden dat niet. Mijn moeder mocht ook niet naar het avondmaal.

Mijn liefde voor de popmuziek is vele malen groter dan de liefde voor de kerk. Met de popmuziek kun je genieten, de kerk heeft bij mij veel stuk gemaakt.
Ze hebben mijn lieve moeder beledigd en gekwetst en daardoor ben ik een stuk van mijn geloof verloren.
Maar God is meer dan een dominee en een ouderling, in God geloof ik wel, maar niet aan de schijnheiligheid van christenen die de popmuziek verachten en niet de balk zien die het afserveren van mensen in de kerk met zich mee brengt.
Van God blijf ik houden, maar de kerk is me (voorlopig???) kwijt.
Rainbow
18-05-2011 / 14:09
Daniel, wat een heftige dingen heb je meegemaakt.
In de loop der eeuwen hebben christenen absoluut fouten gemaakt, en ik vind het heel erg dat jij en je moeder daarvan slachtoffer geworden zijn.
Misschien kun je er helemaal niks mee, maar ik heb er behoefte aan om me te verontschuldigen. Ik krijg hier plaatsvervangende schaamte van. Dit had niet mogen gebeuren.
Genade en vrede van God zij met je!
Daniel
18-05-2011 / 15:20
@ Rainbow, ik type dit met tranen in mijn ogen, dank voor je reactie, heel aardig van je
Race406
20-05-2011 / 10:15
@Daniel: Het is heel erg wat de mensen jou en je moeder hebben aangedaan. Maar het is je niet aangedaan door "de kerk", maar door mensen die de kerk vertegenwoordigden. Je kunt ook eens in een andere kerk gaan kijken. Een kerk waar niet die pijnlijke herinneringen liggen die je helaas hebt opgedaan.
Wilbert
23-05-2011 / 00:07
Lady Gaga... Gisteren nog een show gezien op BNN van deze vakvrouw. Groot compliment voor deze kleurige mooie vrouw. Durft haar nek flink uit te steken in die o zo moeilijke rage achtige markt. Zij bereikt meer jongeren dan wij allemaal bij elkaar. Ze speelt met de normen, en dat mag! Beetje humor maakt het leven heel wat leuker.
Houd op met bestraffend te oordelen met de bijbelteksten in de hand. God is liefde, liefde voor het leven! En lady Gaga heeft zeker liefde voor het leven. Ze zal meer geven aan het goede doel dan alle vingerwijzende humorloze zuurpruimen bij elkaar.
En als je het ongepast of kwetsend vind, prima. ook dat mag. maar loop anderen niet te veroordelen. Humor en kleur geven aan maakt het leven zo veel mooier.
Eerlijk gezegd vind ik de mensen van Jijdaar, heel eng. Beroepen op bijbelteksten als het je uitkomt... Ik vind het introcdineren van veelal kwetsbare jongeren.
1a2b3c
23-05-2011 / 08:38
Wilbert: En als je het ongepast of kwetsend vind, prima. ook dat mag. maar loop anderen niet te veroordelen.

- Ze zal meer geven aan het goede doel dan alle vingerwijzende humorloze zuurpruimen bij elkaar.

Hoe weet jij a. of een ander een zuurpruim is, b of hij/zij humorloos is, c of hij/zij (verhoudingsgewijs) minder geeft? Allemaal uit een paar reacties, wat knap!!

- Beroepen op bijbelteksten als het je uitkomt...

Ook knap dat je weet dat jidaar zich alleen maar op Bijbelteksten beroept wanneer het hun uitkomt, je schijnt ze goed te kennen.
Over oordelen gesproken .....!

Je zegt: Houd op met bestraffend te oordelen met de bijbelteksten in de hand.

In het hele artikel staat geen enkele Bijbeltekst en in de reacties ook niet, en alleen in jouw reactie wordt bestraffend geoordeeld!
In het artikel staat alleen dat jijdaar de leugens van Gaga vertaald heeft.
Omega
23-05-2011 / 09:50
@Wilbert

Ik ben inderdaad benieuwd welke bijbelteksten je bedoelt. Een stichting ergens van beschuldigen zonder eerst het artikel te lezen is pas eng. Heel eng zelfs. Dat noemen we indoctrinatie van kwetsbare jongeren...
xsidd
23-05-2011 / 10:51
Ik vind het Jammer dat lady Gaga, dit gedachten goed brengt.

Maar waarom doet ze dat?

Wat is haar winst hiermee?

Waarom wil ze Jezus en Zijn dicipelen zo afschilderen?

Wie stuurt haar aan, om dit te doen?

Ik steun van harte het werk van Jij daar!

Mijn vraag aan Jij daar. Laat alstublieft elk woord en zinspeling en alles aan het licht komen met de hulp van Gods Geest?

En bovenal dit alles uit vertellen, dat Jezus de Verheerlijkte Koning is. Die eeuwig leeft, en zal leven tot in Eeuwigheid. Die klopt aan een ieders hart, en vraagt. Wilt u dat ik Koning word in uw leven?

Aanvaard u mij als u eeuwige redding voor u ziel?


@Koos en Gert en de rest van de Crue. Gods rijke zegen hierin toegewenst!

groeten Xsidd
1a2b3c
24-05-2011 / 08:24
Hé psssssst, als er nu 1 plek is, vol met ontucht en drankzucht en waar Gods geboden met voeten getreden wordt, is het Urk wel; daar is Lady GaGa een klein maagdelijk onschuldig schoolmeisje bij.

Nou, fijn dat we dat weer weten. Daar kúnnen we wat mee!

Wat de zonden van Urk hier nou weer mee te maken hebben??? Of denk je nou echt dat je zonden met zonden weg kunt poetsen? Wordt eens wakker!

En Gaga's 'vriendje' Judas was er zeker een klein lief onschuldig jongetje bij?
xsidd
24-05-2011 / 09:55
Ik kijk maar naar mezelf... Was ik het niet die een vijand was van God?

Trad ik niet zelf met hand en tand Gods geboden en regels?

Was ik het niet die drugs dealde, achter de vrouwen aan zat, en als de nood aan de man is begon te bidden tot God?

Was ik het niet die God naar mijn hand probeerde te zetten?

Was ik het niet die de Algoede GOD in mijn straatje wilde zetten?

Ik denk dat als we allen naar onszelf kijken, op een eerlijke manier ondekken dat niemand van nature God lief heeft...

Maar dankzij Zijn Genade heeft Hij door Jezus Christus heen, me willen redden.

Ik de grootste der zondaren, omdat ik zelfs na dat ik die genade heb mogen leren kennen ben terug gevallen in sommige gewoonten, en zonden....

Groeten Xsidd
Wilbert
29-05-2011 / 22:36
Genade, Gods geboden en regels, Jezus Christus, terugvalloen in zonden, eeuwige redding van mijn ziel, eeuwigheid, Bijbelteksten...... jongens, jongens (en meisjes)... Pas maar op dat jullie niet verstikken in de duimschroeven die jullie je zelf aandraaien. Mijn motto: God is Liefde, en geen kraai die me hiervan af predikt. Succes ermee.
xsidd
30-05-2011 / 12:41
@drusius

uhmm, als God Geest je ondekt aan wie jezelf bent voor God, dan bemerk je dat je van nature een vijand van God bent in mijn beleving.

Ik snap echt niet wat dat met grootsheidswaanzin te maken heeft????

groeten xsidd
phox
27-06-2011 / 22:51
@ Wilbert. Ja, God is liefde. Maar liefde is iets anders dan alles goed vinden. Kijk maar bijvoorbeeld naar hoe Jezus de tempel reinigde, dat ging er niet zachtzinnig aan toe! En richting farizeeën en schriftgeleerden sloeg Hij ook geen lieflijke taal uit. Hij noemde hen o.a. geveinsden en adderengebroedsel. Ja, het is waar, Hij ging om met hoeren en tollenaren. Maar niet zonder hen te prediken dat zij moesten breken met hun zondige praktijken.

Zo mogen wij ook onze naasten erop aanspreken als zij zondigen; dingen doen die niet te verenigen zijn met hoe de Schrift zegt dat wij moeten handelen. Zelfs niet-christenen begrijpen dat het gedrag van Lady Gaga en de Bijbel niet samen gaan. En dus mogen wij haar gedrag (ik zeg: haar gedrag, niet haar persoon!) afkeuren. Dat wil overigens niet zeggen dat wij ons daarmee boven haar verheffen. We zijn er ons van bewust dat we in ons eigen oog een balk hebben. Maar die balk zien we niet altijd even goed. En in zo'n geval heb ik maar liever dat iemand die mijn balk wel ziet, daar iets van zegt. Dan kan ik met mijn zonde naar God gaan en vragen om vergeving (voor wat ik reeds heb gedaan) en heiliging (om herhaling te voorkomen).

Op die manier, vanuit liefde sprekend, het heil van de ander op het oog hebbend, zeg ik dat het spreken verre te verkiezen is boven het stilzwijgen!
flower123
29-06-2011 / 19:31
@ daniel
Wat super erg voor je, heel erg. En dat mensen jou lieve moeder niet goed hebben behandeld is heel triest. Ik kan me begrijpen dat dat heel veel pijn in je hart doet. En je hebt gelijk als je zegt dat GOD meer is dan een dominee of een kerk. Gelukkig wel he. Mensen kunnen je zo teleurstellen, of pijn doen. Gelukkig hebben we een liefdevolle GOD die de mens nooit zal bedriegen. Ik hoop dat je GOD's liefde en vrede ook heel intens mag ervaren....

@Wilbert: God is liefde, daar heb je helemaal gelijk is. Mooi is dat he, dat God zelfs zijn eigen zoon niet spaarde om voor ons aan het kruis te sterven. En als God zoveel liefde is hou jij vast ook zoveel van HEM is het niet;-). Dan wil je niet dat er kwaad over diegene gesproken word, waar je zoveel van houd. Diegene die zijn leven voor je gegeven heeft. En ik denk dat je op den duur ook niet meer naar lady gaga wil luisteren die God zo vernederd. En andere mensen op het verkeerde spoor brengt. En wat denk e hoe GOD er zelf over denkt. GOD die alle eer toekomt....
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Meer nieuws

Monnikenwerk voor robot

Voor de beroemde Dom in het Duitse Trier gaat vandaag een robot beginnen om de hele Bijbel over te schrijven in schoonschrift. Het geheel zal bijna een jaar in beslag nemen. Kunstenaar Matthias Gommel...
Geen reacties
06-05-2011

Een betalende vader

Onlangs heb ik met mijn zwagers en schoonvader de AutoRAI bezocht. Al lopend valt het op dat er zoveel mensen komen kijken naar speelgoed wat ze waarschijnlijk nooit kunnen betalen. Blijkbaar streelt ...
Geen reacties
04-05-2011

Andre Rouvoet stapt uit politiek

"Bijzondere dag: vandaag kondig ik mijn vertrek uit de Kamer aan. @arieslob wordt de nieuwe CU-fractievoorzitter. Toelichting volgt om 10:30.", twittert ChristenUnie-leider Andre Rouvoet zojuist. 17 m...
Geen reacties
29-04-2011
website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis
design website door design website by Mooimerk
hosting website door hosting website by STH Automatisering