Satan, zo dichtbij...

Gratia | 36 reacties | 23-12-2009| 09:00

Er brand een vuurtje in mijn hart.
Het is nog klein, maar toch is het er,
Eens was het een vuur,
dat aanwakkerde als ik bij “JijDaar” kwam.
Dat warmer en groter werd als ik
samen kwam met de gemeente.
De gemeente waar ik me thuisvoelde..

ADVERTORIAL

De zorgverzekeringen van Care4Life

Waarom overstappen naar de Care4Life zorgverzekering? Lees hier over onze principiële uitsluitingen.

U bent al verzekerd vanaf € 149,10 per maand.

De zorgverzekeringen van Care4Life

Dat vuur dooft langzaam uit,
hier thuis…
Tussen de mensen die ik zo liefheb.
Het word steeds kouder,
binnenin me, om me heen.
 
Het leven trekt aan mij voorbij.
Als een waas zie ik alles voor me.
Ik word geleefd, terwijl ikzelf
aan de zijlijn sta toe te kijken.
Mijn toekomst word uitgestippeld.
Wordt er dan geen rekening gehouden
met mijn gevoelens en verlangens?
 
Ik ben bang dat het vuur helemaal dooft.
Dat ik alles kwijt zal raken...
mijn enige hoop, troost, mijn leven!
Is het dan verkeerd
om een doel te hebben in je leven?
Om Jezus te willen volgen?
Om bewust bezig te zijn in Zijn Koninkrijk?!
Is het verkeerd om het verlangen te hebben
Hem groot te maken bij alles wat je doet?
 
Soms lijk ik te stikken hier in het donker.
Satan, ik haat je… maar je bent hier zo dichtbij!
Je kan me bereiken, maar verslinden zul je me nooit!
Jezus, God was sterker dan jij.
Hij overwon de dood. Hij overwon jou!
Ik zal nooit jouw bezit worden.
En wat je ook met me doet,
je zult altijd de verliezer zijn!
 
Kan het vuur binnenin mij doven?
Of is er Iemand die het vlammetje
brandende houdt?!
God, help mij… want zelf kan ik het niet.
Zelf zal ik ten onder gaan.
Maar met U aan mijn zijde ben ik krachtig,
kan ik de hele wereld aan!
 
Dankuwel voor alles wat U mij geeft.
Dankuwel voor Uw onuitsprekelijke liefde.
Dankuwel voor Uw eeuwige trouw.
Dankuwel voor Uw eindeloze geduld.
Dankuwel voor wie U bent en wat U geeft!

Gratia op 23-12-2009, 09:00
36 reacties
Cloudsadmirer
24-12-2009 / 09:10
Dankjewel Annet......... wat een rust.......
19855
24-12-2009 / 14:25
Voor de duidelijkheid, ik ben jaren bij Jij-Daar geweest, en was het aanvankelijk helemaal mee eens, totdat.... ik in ging zien dat er zoveel jongeren lopen die alleen maar lopen af te geven op hun eigen kerkverband waardoor ik niet anders dan tot de conclusie kan komen dat Jij-Daar volgens mij niet zoveel goeds bij draagt voor de kerken het zaait meer verdeeldheid dan eenheid, waarom? ja daar lijkt het allemaal één maar praat maar eens met de mensen daar, het is gewoon een anti refo club aan het worden (ik doel hier op de bezoekers niet het bestuur of sprekers) en ze hebben zulke goede 'geestelijke gespreken' het bestaat meer uit vergelijken ja dit hoor ik bij ons niet meer en dit niet.. moet ik toch niet eens overstappen? Misschien hebben jullie wel commentaar op wat ik zeg/schrijf maar wees eerlijk is dit niet de praktijk. hoeveel zijn er al niet over gestapt van kerk(verband) doordat ze naar Jij-Daar kwamen? Nogmaals ik zeg niet dat het bestuur of de sprekers daartoe oproepen maar het is de praktijk en het zijn de gevolgen!
flowergirl
24-12-2009 / 15:14
ik kom ook al een tijd bij 'jij daar'..
Maar heb daar niet veel van gemerkt,
heb ontzettend veel gesprekken gehad, met jongeren.. met vrijwilligers.
Tuurlijk zijn er mensen die overstappen, maar die zijn er altijd!
ik zie juist veel mensen die hun kerk gaan waarderen,
die ook mede door de avonden actief raken in hun kerkgenootschap.
Dat juist de 'reformatorische wereld' niet afgekraakt word!
Heb ik dan met andere mensen gepraat?

trouwens, ik was van plan niet meer te reageren op
reacties wat negatief tegenover jij daar staan,
Toch doe ik het weer..

Misschien is het beter om me bezig te houden
met het kerstfeest,

Vreest niet, want, ziet
ik verkondig u grote blijdschap
die al den volke wezen zal
Namelijk dat u heden geboren is de Zaligmaker,
welke is Christus, de Heere
gichelle
24-12-2009 / 15:56
Als er negatief op jijdaar gereageerd wordt heb ik juist de neiging wel te reageren, anders denken mensen die er niet zijn geweest dat het echt iets negatiefs is. Ik heb van mensen die bij jijdaar kwamen gehoord dat ze tot bekering zijn gekomen.
En elk mens is er één. Het zal heus wel gebeuren dat er zijn die afgeven op hun eigen kerkverband, maar als ze niet bij jijdaar kwamen, hadden ze dat ook wel gedaan denk ik. Waarschijnlijk missen ze echt iets in hun eigen kerk.
En als er mensen zijn die echt negatiever worden over hun eigen kerkverband door jijdaar, moet om die mensen dan jijdaar soms opgeheven worden?
Ik zou zeggen dat die mensen hun houding maar moeten veranderen en niet het kind met het badwater weggooien.
flowergirl
24-12-2009 / 18:16
mooi gezegd gichelle..
Omega
25-12-2009 / 12:58
Tja 19855, ook ik loop al vele jaren bij JijDaar en spreek met ongelooflijk veel jongeren. Het is maar zelden dat ik negatieve geluiden hoor over hun/een kerkverband. Door organisatie, vrijwilligers, bestuur en sprekers van JijDaar wordt alleen maar met respect over de reformatorische kerken gesproken, ondanks dat er in sommige gemeenten echt vreselijk veel mis is; waar de naam van Jezus niet meer genoemd mag worden. Met recht zou tegen deze zogenaamd reformatorische gemeenten ernstig gewaarschuwd moeten worden. En toch gebeurt dat niet bij JijDaar. Omdat men daar gelooft dat de kerk de bruid van Christus is. JijDaar wil reformatorische jongeren in aanraking brengen met het evangelie, met Gods Woord in al zijn breedte en diepte. Niets meer, niets minder.
Omega
25-12-2009 / 13:29
Aanvulling: negatieve verhalen over een kerkverband hoor je vaak en veel in... andere kerkverbanden.
Alpha
28-12-2009 / 20:01
...Gezegende voorgangers die gebruikt worden om dwalenden tot Christus te leiden.
Omega
28-12-2009 / 20:07
Kritiek op JijDaar is ook kritiek op je eigen kerkverband, dus op jezelf. En zelfreflectie is nooit verkeerd ;-)
helmuthoorn
29-12-2009 / 01:01
Con; lees nog eens goed wat gratia eigenlijk zegt.
Je hebt wel gelijk waar het jongerengroepen betreft, maar volgens mij heeft wat gratia schrijft daar weinig tot niets mee te maken. Dit gaat nl. over instituten en kerkmuren heen, waar de genade des HEEREN gelukkig niet van afhankelijk is.
En lees daarna Filippensen 2, vooral vs 3.
Er is trouwens geen leer die zo evangelisch is als de Gereformeerde.
Antoinette
29-12-2009 / 16:34
Even voor de duidelijkheid @ Con,

Je schreef: 3) Na een tijdje is de nieuwigheid eraf, en laten jongeren het afweten. Zo ging het ook bij de Doorbrekers in Barneveld en andere evangelische/jongerenbijeenkomsten

Christengemeente Doorbrekers groeit tegen de klippen op omhoog en waarom?
Omdat het evangelie er wordt verkondigd fijn hé!

Zegen ne groet,
Antoinette de Waal
Israel
31-12-2009 / 15:29
Ik dank God op m'n knieen dat ik bij de Jijdaaravonden de Heere Jezus mocht leren kennen.

Bij Jijdaar sprak ik ook mensen van de organisatie die mij op het hart drukte om in mijn eigen gemeente te blijven en daar te getuigen over Hem, Wie Hij is en wat Hij voor ons heeft gedaan.

Alleen gebeurt het soms dat er weken zijn dat er in mijn eigen gemeente, de naam van onze Heiland, de Heere Jezus Christus, niet wordt genoemd.
Kan iemand mij dit uitleggen hoe dit nu komt?

Ik mis de Heere Jezus Christus zo in mijn gemeente.
Omega
31-12-2009 / 17:10
Ik ken maar één persoon die er alle belang bij heeft dat de naam van de Heere Jezus niet wordt genoemd, en dat is satan.
flowergirl
31-12-2009 / 17:19
'Israel' ik herken jou, ook tegen mij is gezegd: wees een licht in je eigen gemeente. Blijf in je eigen gemeente.

Toch is dit niet altijd mogelijk, want als de naam van Jezus niet genoemd word? hoe word je dan gevoed? Waar gaat het dan over? als het belangrijkste element uit het evangelie niet genoemd word?!

Ik zeg niet dat je er weg moet gaan, maar in zo'n situatie is het goed om eens met je predikant of een oudste hierover te spreken.

Ik ben het dan ook volledig met 'Omega' eens... De duivel heeft er een behagen in als Zijn naam niet genoemd word!
Antoinette
31-12-2009 / 18:03
flowergirl, Omega, Israël ,

Mooi en goed wat jullie schrijven!
Flowergirl het is idd heel belangrijk dat we zelf goed gevoed worden.
hoe kun je uitdelen als je zelf geen voeding krijgt .. toch??
Net wat jij zegt Omega alleen satan kan de naam Jezus niet aanhoren...
Wat ee gemis israël... ik hoop dat God snel iets op je pad stuurt waar je goede voeding krijgt!
Ik kom bij "doorbrekers" in elk geval aan genoeg voeding.
www.doorbrekers.nl

groetjes,
Antoinette
toontjevos@hotmail.com
dijna61
03-01-2010 / 00:22
Vraagje: Behoort "Doorbrekers" bij een landelijk verband? In ons dorp is sinds een aantal jaren ook een christengemeente. Zij is destijds opgericht door verontruste leden uit de geref.(nu pkn) kerk. Deze gemeente staat helemaal op zichzelf. Ze hanteren de volwassen- en de kinderdoop. Wat ik erg vreemd vindt, hoewel de preken verder wel bijbels zijn. De liturgie is wat losser, maar ook weer niet heel veel anders dan in onze eigen plaatselijke gkv. Wij zijn wel bezig met samensprekingen, maar dan op evangelisatieniveau ik denk dat dat opzich wel goed is. Er zijn natuurlijk toch wezenlijke verschillen en je hoeft ook niet allemaal in één en dezelfde kerk te zitten. Onze gemeente lijgt er toch niet onder, want er zit ook bij nog steeds groei in, maar zij groeien toch ietsje sneller.
Wat ik gelezen heb van "Doorbrekers" mag ik aannemen dat het een enorme organisatie is geworden, doet me denken aan de Bethelgemeente van ds. Bottenbley die steeds maar doorgroeit.
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Meer nieuws

Van der Staaij beoogd lijsttrekker SGP

Het bestuur van de SGP heeft Kees van der Staaij voorgedragen als lijsttrekker van de SGP bij de Kamerverkiezingen die gepland staan voor 2011. De definitieve besluitvorming hierover heeft plaats op D...
11 reacties
21-12-2009

Achterlijke anti-abortusactivisten

Afgelopen zaterdag heb ik voor het eerst meegelopen in de ‘Mars voor het leven'. Een waardige mars die zwijgend stem geeft aan de ongeveer 30.000 levens voor wie in Nederland jaarlijks geen plaats is....
2 reacties
17-12-2009

Defensie doneert korans aan Afghaanse leger

Ruim 200 korans zijn gisteren op Kamp Holland overgedragen aan het Afghan National Army (ANA), aldus het ministerie van Defensie. De Task Force Uruzgan heeft de boeken gedoneerd aan de religieuze offi...
32 reacties
16-12-2009
website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis
design website door design website by Mooimerk
hosting website door hosting website by STH Automatisering