Week van het Leven 2024
Nieuwsredactie | Geen reacties | 08-11-2024| 14:30
Tijdens de Week van het Leven, van 9 tot en met 16 november 2024, wordt opnieuw aandacht gevraagd voor de waarde van het ongeboren leven.
De zorgverzekeringen van Care4Life
Waarom overstappen naar de Care4Life zorgverzekering? Lees hier over onze principiële uitsluitingen.
U bent al verzekerd vanaf € 149,10 per maand.
Thema en doelgroep: Jongeren
Dit jaar wil de organisatie jongeren meenemen in de verwondering over het ongeboren leven. ‘Om jongeren te inspireren, haken we aan bij hun belevingswereld. Voor hen is het belangrijk dat zij er mogen zijn. Dat jongeren van alles kunnen ondernemen, heeft zijn begin in het feit dat ze geboren mochten worden; daardoor leven ze nu onder ons. En wij gunnen dat aan nog veel meer ongeboren kinderen’, zegt Bert-Jan Heusinkveld, voorzitter Platform Zorg voor Leven.
Waar is de reclame-uiting te zien?
Het platform laat de volgende videoboodschap via de landelijke STER- reclames uitzenden, zowel op NPO Radio als op NPO Start.
De kijker is getuige van een aantal heugelijke momenten uit het leven van een jongere, zoals de eerste stapjes en de eerste backpackreis van een twintiger. Maar vergeet ook niet dat eerste moment waarop een kind al bij de moeder op de radar verschijnt: de zwangerschapstest. Een variant van deze boodschap zal op de radio te luisteren zijn, tijdens de reclameblokken op NPO Radio 1 t/m 5 en FunX. Ook is er een billboard, zoals hier boven te zien is in de header van dit artikel, die zal worden vertoond op 23 verschillende scholen en universiteiten.
Jij mag er zijn
Bert-Jan Heusinkveld, tevens woordvoerder, is blij met de nieuwe video: ‘Het concept draait om het idee dat iedereen er mag zijn. Jij, de jongere mag er zijn. Hoe mooi is dat! Tegelijkertijd geldt dit voor ieder ongeboren kind.’