Bekijk de campagne van Week van het Leven
Nieuwsredactie | 1 reactie | 25-10-2022| 08:44
De campagne voor de Week van het Leven van dit jaar is bekend. Met de €90.000 die de crowdfunding tot nu toe heeft opgeleverd, hebben we nu al:
- een nieuwe website ontwikkeld met de goed vindbare domeinnaam www.onbedoeldezwangerschap.nl (en .info en .com). Hier kunnen onbedoeld zwangere vrouwen vanaf 5 november terecht voor concrete hulp en informatie.
- een grote campagne bij de STER ingekocht op Radio 1 t/m 5, waarin 'ervaringsdeskundigen' Selena en Deborah vrouwen in eenzelfde situatie oproepen deze website te bezoeken.
- elf digitale billboards langs snelwegen ingekocht, met dezelfde verwijzing naar de website.
De zorgverzekeringen van Care4Life
Waarom overstappen naar de Care4Life zorgverzekering? Lees hier over onze principiële uitsluitingen.
U bent al verzekerd vanaf € 149,10 per maand.
Om de videocommercials óók te kunnen uitzenden op NPO Start, hebben we nog tenminste €20.000 nodig. Wil je met deze laatste loodjes helpen? Als we dankzij jouw steun nog meer mensen kunnen bereiken met deze boodschap vóór het leven, dan zou dat geweldig zijn!
Video- en radiocommercials
In de commercials van dit jaar vertellen Selena en Deborah over de hulp die er mogelijk is bij een onbedoelde zwangerschap. Bekijk hieronder hun videoboodschappen. De radiocommercials hebben dezelfde boodschap, maar dan uiteraard zonder beeld.
Het bereik van de radiocampagne is (prognose):
- Aantal radiospotjes: 210
- 250 GRP (1 GRP = 1% bereik van de doelgroep)
- +/- 4.500.000, meer dan 35% van de luisteraars.
De oproep van Selena: "Toen ik 16 was, werd ik zwanger. Ik was in paniek. Mijn familie dwong me voor abortus te kiezen. Op het laatste moment cancelde ik de afspraak. Ook daarna was het niet makkelijk, maar ik heb nooit spijt gehad. Ik ben zó dankbaar dat mijn zoontje in mijn leven is! Zoek jij ook hulp? Ga naar onbedoeldezwangerschap.nl. Dit is een initiatief van de Week van het Leven."
De oproep van Deborah: "Ik schrok ontzettend toen ik zwanger bleek te zijn. Meteen ging ik naar een abortuskliniek. Maar toen ik daar de echo zag, drong het tot me door: er is nieuw leven in mij! Dankzij goede hulp kon ik mijn kindje houden! Mijn dochtertje... ik ben zo gelukkig met haar! Zoek jij ook hulp? Ga naar onbedoeldezwangerschap.nl. Dit is een initiatief van de Week van het Leven."
Dit jaar zijn de advertenties van de Week van het Leven te zien op 11 billboards langs snelwegen. Zes vrouwen die ervaring hebben met een onbedoelde zwangerschap, staan daarop geportretteerd met een bij hun passende oproep om gebruik te maken van onbedoeldezwangerschap.nl. Bekijk hieronder alvast een paar van deze billboards en het bereik van deze campagne. Wanneer er de komende weken nog meer geld wordt gedoneerd, kunnen we wellicht op het laatste moment nog wat extra billboards met korting inkopen.
Met de campagne van dit jaar leggen we nóg meer dan andere jaren de nadruk op de hulp die er mogelijk is. Hiervoor lanceren we de website onbedoeldezwangerschap.nl. We zijn blij dat we deze mooie domeinnaam hebben kunnen reserveren, omdat de website daardoor heel goed vindbaar is. De vrouwen die meewerken aan de campagne, vertellen het eerlijke, maar ook hoopvolle verhaal over hun onbedoelde zwangerschap. We informeren over de alternatieven die er zijn voor abortus, maar ook over de rauwe werkelijkheid die schuilgaat achter iedere abortus voor de moeder én het kind. Deze informatie krijgen vrouwen vaak niet op andere websites. En natuurlijk verwijzen we door naar onze organisaties die concrete hulp bieden. Vanaf 5 november, aan het begin van de Week van het Leven, komt deze website online.