Spiksplinternieuwe site

Refoweb | 17 reacties | 18-02-2015| 11:24

De volledig vernieuwde website van Refoweb is klaar voor gebruik! Mochten er vragen en/of opmerkingen zijn, laat het ons hieronder weten.

ADVERTORIAL

De zorgverzekeringen van Care4Life

Waarom overstappen naar de Care4Life zorgverzekering? Lees hier over onze principiële uitsluitingen.

U bent al verzekerd vanaf € 149,10 per maand.

De zorgverzekeringen van Care4Life

Onze dank aan:

-Accendis (webdevelopment)

-MooiMerk (webdesign)

-STH Automatisering (hosting)

Refoweb op 18-02-2015, 11:24
17 reacties
mluther
18-02-2015 / 15:24
Allereerst van harte proficiat. Een eerste kritisch puntje van me is dat het logo bovenaan nogal uit de toon valt. Er is daar nu een groot wit vlak en ik denk dat het sowieso misschien nog wel een opfrisbeurt kan gebruiken.

Verder fijn dat er vanaf heden ook responsive design is toegepast. Dat zal voor veel mobiele gebruikers een verademing zijn.

En tot slot, wellicht dat het Forum in de toekomst (nog) beter geïntegreerd kan worden? I.p.v. apart te hoeven inloggen. En ook qua design zou het wat beter mogen integreren.

Ondanks deze eerste kritisch puntjes een prachtige website die met waarheid een grote verbetering genoemd mag en kan worden.
mluther
18-02-2015 / 15:27
Ah, dat witte vlak is alleen het geval bij de categorie pagina's (dus eigenlijk heel de website, behalve de Frontpage (FP)).

Dus: refoweb.nl/vragenrubriek, refoweb.nl/nieuws, refoweb.nl/dwars enz.
drernie
21-02-2015 / 14:25
Het is geen vooruitgang, lijkt wel geïnspireerd op windows 8 tiles en gericht op slechtzienden. Kennelijk het handelsmerk van MooiMerk.
karlo
21-02-2015 / 21:42
Vind het ook geen vooruitgang. Wat is hier beter aan? Is lang zo overzichtelijk niet. Waarom moet dit? Wat voegt dit nou toe? Jammer.
refoweb
23-02-2015 / 11:12
Wat er beter aan is:

-Nieuwe, oogverblindende, moderne layout
-Geschikt voor ieder schermformaat, zoals tablet en smartphone
-De site is 2 tot 3 maal sneller
-Een verbeterde zoekfunctie. Ook zijn nu Nieuws en Dwars te doorzoeken.
-Vragenrubriek heeft tags zodat gerelateerde berichten makkelijker te vinden zijn
-Registratie-, inlog- en reactiesysteem zijn verbeterd en vernieuwd
-Koppeling met het forum
-Berichten zijn te whatsappen

En nog tientallen technische verbeteringen aan de achterzijde van de website en in het gebruik voor de beheerders waar we je niet mee zullen vermoeien.
mluther
23-02-2015 / 13:04
@Refoweb, waarom gaan jullie niet in op de kritiek die er wordt gegeven? Refoweb dankt haar bestaansrecht aan de community. Wanneer je deze negeert en links laat liggen zal de website uiteindelijk ophouden te bestaan.

Begrijp me niet verkeerd, er zijn met recht mooie verbeteringen toegepast. Echter is het zaak om de boel nu up-to-date te houden.

Het belangrijkste wat ik me afvraag, waarom het aparte aanmelden op het Forum niet opgelost is. Een simpele 'bridge' functie zou toch al voldoende moeten zijn?

Hoewel ikzelf me bewust ben dat veranderingen tijd nodig hebben om gewaardeerd te worden zouden de tegels zoals eerder opgemerkt door drernie wel wat minder mogen. 3/4 tegels voor de nieuwste onderwerpen/vragen en daarna gewoon een lijstje. Neem bijv. eens een kijkje op tweakers.net hoe het daar geregeld is.

Tot slot, een dringende oproep om de community serieus te nemen. Op dit moment valt me op dat er steeds minder reacties worden geplaatst. Is de groei eruit? Te maken met krimp?
refoweb
23-02-2015 / 15:12
Reacties op de layout zijn vaak een kwestie van smaak. En die verschilt zoals je weet.

Het aangepaste logo verschijnt binnenkort op de site. Je kunt het al zien op Facebook en Twitter.

Met het serieus nemen van de community, bedoel je waarschijnlijk dat we jouw reacties serieuzer moeten nemen? We luisteren daar naar maar voelen ons vrij om daar wel of niet iets mee te doen ;-)

Het probleem met het forum is opgelost...voor nieuwe gebruikers. Wellicht is het een idee om een nieuwe account aan te vragen zodat je ook daar gebruik van kunt maken. Dat lijkt ons geen probleem. In het verleden hebben we al een keer een account van je verwijderd ;-)
markusa
23-02-2015 / 16:38
In mn allereerste post gelijk maar even refoweb complimenteren met de mooie, snelle nieuwe site. Ziet er fraai uit, en het responsive design is top! Lettertype mag van mij wat kleiner en dat van de reacties wat duidelijker. Verder prima!
MvR
23-02-2015 / 19:16
Ongetwijfeld is er achter de schermen een hoop verbeterd. Toch kan ik me wel een beetje vinden in het commentaar op de lay-out. Uiteraard, smaken verschillen, maar ik vond de vorige site overzichtelijker. Ik merk dat ik hier veel minder zin krijg om te reageren (nu ja, dat kan natuurlijk ook wel gemakkelijk zijn...). Hoezo? Wel, je kunt niet goed in één oogopslag zien wat er bij gekomen is. In de vorige opmaak was het veel duidelijker, wat er viel onder 'dwars' 'nieuws' en 'vragen'. Daardoor kon je ook sneller zien wat er bij gekomen was. Bovendien was het helemaal zo verkeerd nog niet (ik denk juist: uitnodigend) dat er vast een stukje tekst te lezen was.
Verder lees ik bij de reacties iets over de grote tegels. Inderdaad, die mogen wat mij betreft wat kleiner. En ook de 'header' van de site (of hoe dat dan ook heten mag) vraagt in het openingsscherm wel erg veel ruimte.

Nu goed, smaken verschillen zoals iedereen weet, ik geef dit alleen maar even mee.
Overigens, wees iets zuiniger op het commentaar dat jullie krijgen (zoals van mluther, maar niet alleen van hem!). Zie het niet als kritiek (die bedoeld is om direct de grond in te boren) maar als feedback (waarmee je je winst kunt doen). Oftewel: verzamel alle reacties, kijk of iedere gebruiker wel net zo enthousiast is als jullie zelf, en ga daarna kijken hoe je kunt zorgen dat je een maximaal aantal (potentiele) gebruikers kunt plezieren. Zou ik zeggen.
drernie
23-02-2015 / 19:52
Dus er is geen aparte mobiele site? Nu snap ik waar het mis is gegaan. Een 'mobiele' site werkt gewoon niet op een pc. Dat blijkt maar weer.
mluther
23-02-2015 / 20:43
@refoweb "Met het serieus nemen van de community, bedoel je waarschijnlijk dat we jouw reacties serieuzer moeten nemen? We luisteren daar naar maar voelen ons vrij om daar wel of niet iets mee te doen ;-)"
Als ik het over de community heb, dan gaat niet over mijn reacties. Dat die daar onderdeel van zijn, wil nog niet zeggen dat het om mij gaat. Integendeel. Het luisteren spat er niet erg vanaf. Ik had in eerdere reactie al dezelfde dingen opgesomd. Daarop krijg ik (maar ook anderen) een kort antwoord met alles wat er beter aan is. Als er iets meer info was gegeven aan het begin (bijv. integratie forum), dan had de reactie daarna overbodig geweest. Op dit moment voel ik me alles behalve serieus genomen. Eerder het gevoel dat ik als een lastpak gezien wordt.

Ik ben blij dat ik wat bijval krijg van MvR. Inderdaad, ik zie een geweldig grote vooruitgang. Dat er goed over nagedacht is, blijkt het feit dat er ingezet is in een HTML5/responsive design. Tevens de integratie forum/vragen gedeelte. Juist om die reden is het goed om voortdurend te blijven kijken wat er evt. verbeterd/veranderd kan worden. Nee, niet dat je bij de minste of geringste kritiek die je krijgt de website moet aanpassen. Het staat jullie inderdaad vrij om hier iets mee te doen. Echter een dringend advies, communiceer. Had in dit artikel een lijst met alle verbeterpunten meegenomen. Bijv. met hoe het ervoor was en hoe het er nu uitziet.

Kortom, ik ben absoluut blij met de site zoals deze nu is (zeker op smartphone een verademing). Echter inventariseer over 3/4 weken wat er beter kan. Ik heb geen idee wat de middelen zijn als het gaat om tracking (waar klikken mensen veel of juist niet). Op die manier kan je bijv. vaststellen of de tegels een verbetering of verslechtering zijn. Hoewel smaken verschillen, is het goed om te voorkomen dat mensen artikelen niet meer lezen of links laten liggen. En een verandering/vernieuwing hoeft ook niet automatisch een verbetering te zijn. Een website zal altijd in ontwikkeling moeten blijven, anders bloed ze dood. Ik begrijp dat de middelen beperkt zijn (bied me graag aan om evt. te helpen), maar houd de website bij.
Zoals MvR het mooi zegt:
"verzamel alle reacties, kijk of iedere gebruiker wel net zo enthousiast is als jullie zelf, en ga daarna kijken hoe je kunt zorgen dat je een maximaal aantal (potentiele) gebruikers kunt plezieren. Zou ik zeggen."
Precies, "een maximaal aantal (potentiële) gebruikers kunt plezieren". Het gaat absoluut niet om wat ik graag wil, maar zodat de aantal bezoekers stijgen. Als blijkt dat dat met de huidige wijzigingen gebeurd, dan mag je, nee dan moet je de kritiek van mij naast je neerleggen. Wat ik wel op prijs stel als je dat even zegt met de reden waarom wel/niet (maar dat mag ondertussen wel duidelijk zijn volgens mij).
Bambi
24-02-2015 / 23:02
Als mensen wegblijven van Refoweb komt dat echt niet door een vernieuwde site, maar door de reacties van andere bezoekers. ;)

Ik vind de site wel een verbetering.
Als je vroeger wilde reageren in de nieuws, vragen of dwars rubrieken, dan ging je na het inloggen weer terug naar de voorpagina en moest je weer gaan zoeken naar de pagina waar je wilde reageren en eerst op F5 klikken om het reaktievlak te krijgen.
En als je dan na je reaktie op 'verzenden' drukte, moest je vaak tot je ergernis concluderen, dat je reactie niet eens geplaatst was en kon je weer opnieuw beginnen.
Dat is nu stukken beter, nu kom je na het inloggen gewoon weer automatisch op deze pagina terug. :)
Ook als je switcht tussen de rubrieken gaat het veel sneller.
Vind ook al die plaatjes boven de onderwerp overzichtelijk.
Komt misschien omdat ik altijd een stukje kind in me ben blijven houden, ik ben namelijk gek op plaatjes om de tekst te verduidelijken. :D
Dus kortom: een vooruitgang.

Nu nog leuke reakties en het wordt echt leuk op Refoweb. ;)
Martynke
25-02-2015 / 16:41
Ik vind 't ook fijn! Twee kleine puntjes:
- als ik artikelen/vragen wil lezen, moet ik klikken op het bovenste deel van de tegel, waarom niet gewoon de hele tegel als link beschouwen?
- als ik in het forum de laatste reactie wilde lezen, werkte eerder de tijd van de laatste reactie als link naar de laatste post. Nu kan ik alleen ervoor kiezen om naar de laatste pagina te gaan, is hier bewust voor gekozen? Zo nee: mag 't gewijzigd worden?

Verder: ik vind 't fijn dat ik nu in de tabbladen kan zien welke topics ik open heb!
jbt
26-02-2015 / 21:20
Mooie site.
Lees bij registreren een schrijffout: commerciële staat daar zo gespeld: commeciele
refoweb
27-02-2015 / 10:22
Ok, commeciele aangepast ;-)
refoweb
06-03-2015 / 20:24
@Martynke

Beide dingen zijn nu opgelost als het goed is.
AHHK76
03-04-2015 / 21:05
Eerlijk gezegd vond ik het heel erg wennen, deze nieuwe site. Ik miste het gewone overzichtelijke gebeuren, wat ik gewend was. Het gaat nu wat beter... maar ik kan er nog niet blij mee zijn dat alle rubrieken meer door elkaar lijken te staan!
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Meer nieuws

Koor verdrijft Jij daar! naar vrijdagavond

Niet alleen een nieuwe locatie en een vernieuwd concept, maar ook de oude en vertrouwde donderdagavond wordt losgelaten door Jij daar! in Doorn. Vorige maand werd de opzet -met spreker en vragenhalfuu...
Geen reacties
12-02-2015

Worstelingen van een refomeisje

“Een goed en stevig gebouwd nest kan tegen een stootje.” Het is een inleidende opmerking in het boek waarin Annemarie van Heijningen terugkijkt op haar jeugdjaren in de Gereformeerde Gemeenten. Haar t...
13 reacties
09-02-2015

Massale doop op heilige plek

Duizenden christelijke pelgrims hebben aan de oevers van de Jordaan de doop van Jezus herdacht. Qasr Al-Yahud is de plek waarvan historici denken dat Johannes de Doper Jezus daar gedoopt heeft. Volgen...
Geen reacties
21-01-2015
website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis
design website door design website by Mooimerk
hosting website door hosting website by STH Automatisering