Christelijk protest als verkooptruc

Nieuwsredactie | Geen reacties | 13-06-2009| 12:30

Electric Arts, een producent van videospelen, ensceneerde christelijk protest als promotie voor een nieuw videospel. Het bedrijf erkende dat een groep van een twintigtal mensen werd ingehuurd om op een beurs in Los Angeles te protesteren tegen het videospel ‘Inferno’, gebaseerd op het eerste boek van de ‘Goddelijke Komedie’ van Dante. Dit meldt het belgische Kerknet.


De betogers kregen borden in hun handen gestopt met slogans als 'Maak van uw playstation een praystation' of 'EA is de elektronische antichrist'. Ter ondersteuning van de zogenaamde protestactie werd meteen ook een ietwat oubollige website gelanceerd. Eerder verweet het Vaticaan ook al de producenten van de film ‘Angels and Demons’ van Dan Brown een gelijkaardige strategie om bezoekers naar de bioscoop te lokken.

Nieuwsredactie op 13-06-2009, 12:30
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Meer nieuws

Open Dag CHE donderdag 11 juni

Kom tussen 18.30 - 21.00 uur kennismaken, sfeer proeven en kijk of de CHE bij jou past!
Geen reacties
11-06-2009

"Ja, maar..." op JijDaar

APELDOORN - In een overvolle zaal worden honderden handen geschud. "Wat fijn dat je er bent!" En de reactie die er op volgt is: "Ja, maar..." "Wat doet dat met je?", vraagt Koos de Jong, voorzitter va...
Geen reacties
10-06-2009

Geen geweld, gevloek of gepest...maar gefilterd!

Teveel gezien of teveel geblokkeerd?
Geen reacties
09-06-2009
website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis
design website door design website by Mooimerk
hosting website door hosting website by STH Automatisering