Boeken over geloof en bekering

Ds. A.J. Schalkoort / 5 reacties

Vraag

Ik ben de laatste tijd steeds meer bezig met het geloof. Binnenkort begint mijn vakantie en zou ik graag in plaats van 'wereldse' boeken wat lectuur lezen over het geloof. Vooral thema's als bekering spreken mij aan. Graag een aantal suggesties.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Een aantal boeken over geloof en bekering aanbevelen: o.a. de volgende van J. C. Ryle: “Hebt u zekerheid?”, “Hoe gaat het met u?” en “De weg  tot het Heil”. De laatste twee zijn uitgeven door Den Hertog in Houten en de eerste door Uitgeverij J. J.Groen in Leiden.

Ds. A. J. Schalkoort

Ds. A.J. Schalkoort

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Hersteld Hervormd
  • Woon/standplaats:
    Lunteren
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Emeritus-predikant

Tags in dit artikel:

boeken
5 reacties
Diny
Er zijn zoveel mooie boeken over bekering en geloof!

C.H. Spurgeon - Rondom de enge poort / Geloof
John Bunyan - Komen tot Jezus Christus
ds. C. Harinck - Geloof en zekerheid
ds. J. van Amstel - Echt geloven
John Piper - Vernieuwd leven / Vreugde van God
ds. C.G. Vreugdenhil - Bekering, ook voor jou! / Levend geloof
Prof. A. de Reuver - Verlangen naar het Vaderland
R.M. McCheyne - Zie ik sta aan de deur en ik klop
Tim Keller - De vrijgevige God
Ebenezer Erskine - De zekerheid van het geloof
Thomas Boston - Bekeert u tot Hem

Een gezegende leesvakantie toegewenst!!!
Pitty88
C.H. Spurgeon - Rondom de enge poort vind ik persoonlijk een prachtexemplaar. Heb er zelf erg veel aan gehad. Zo eenvoudig!
SanderW_91
Wat is het doel van mijn leven? Van ds. Budding is ook erg leerzaam.
Volleygirl
Leven door de Geest (ds. C.G. Vreugdehil)
Ik geloof (Jos van Gent en Willemien Vogel)
IK heb er al een paar zien staan van de serie jongerenperspectief. Bekering ook voor jou, die hier ergens boven is genoemd is erg mooi! Sowieso is die serie mooi. Bekeerd leven van ds. J. van Amstel is ook van die serie. Tis een predikant die wel erg fijn kan uitleggen.
Gods zegen in je keuze!
19855
Je zou ook kunnen denken aan:
John Bunyan, 'de heilige oorlog' of 'de christenreis'
Thomas Boston, 'berouw'

Als je nu geen geld wil kwijt zijn: www.theologienet.nl daar staan ruim 1000 boeken op